۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81940735
T T
۰ نفر
افسردگي خطرابتلا به كمردرد را 60 درصد افزايش مي دهد

تهران - ايرنا - مطالعات محققان استراليايي نشان مي دهد كه احتمال بروز كمر درد در بيماران مبتلا به افسردگي 60 درصد بيشتر است.

به گزارش گروه اخبارعلمي ايرنا از ساينس، اين مطالعه با بررسي اطلاعات گرآوري شده در 21 هزار داوطلب در 11 مطالعه، براي اولين بار است كه تاثير مستقيم افسردگي بر كمر درد را تاييد مي كند. در اين مطالعه آمده است بنا به ميزان افسردگي، ميزان كمر درد نيز افزايش مي يابد.
محققان احتمال مي دهند كه ارتباط كمر درد و افسردگي به دليل عدم تحرك و خواب كافي و اختلال در انتقال دهنده هاي عصبي در افراد افسرده باشد كه بر ميزان درد و خلق و خوي اين افراد تاثير گذار است. محققان با مطالعه دو قلوها، عوامل ژنتيكي را نيز در اين موضوع دخيل مي دانند.
اين تحقيقات از طرفي نشان مي دهد در 48 درصد از افرادي كه از كمردرد رنج مي برند، علايم افسردگي قابل مشاهده است. متخصصان بر اين باورند كه افسردگي و كمردرد بايد به طور همزمان درمان شود.
در حال حاضر كمر درد يكي از شايع ترين دردهاي مزمن و علت ناتواني فيزيكي در سراسر دنيا محسوب مي شود. از طرفي، حدود 350 ميليون نفر در سراسر جهان به افسردگي مبتلا هستند و اين اختلال مهمترين عامل ناتواني فيزيكي و روحي در سراسر جهان محسوب مي شود.نتايج اين تحقيقات در نشريه Arthritis Care and Research منتشر شده است.
علمي (6) ** 9259**1440
۰ نفر