۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۳۵
کد خبر: 81940814
T T
۰ نفر
آمریكا مسئولیت كشته و مجروح شدن غیرنظامیان را در حملات هوایی علیه  داعش پذیرفت

نیویورك- ایرنا- مركز فرماندهی ارتش آمریكا در بیانیه ای كشته شدن پنج غیرنظامی و مجروح شدن هشت تن دیگر طی حملات هوایی جنگنده های این كشور علیه مواضع داعش را تایید كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از «راشا تودی»، طبق بیانیه مركز فرماندهی ارتش آمریكا در تارنمای این مركز، شواهد حاكی از آن است كه در چهار مورد حمله هوایی مختلف ارتش آمریكا علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، از تاریخ 27 ژوئن تا 16 اكتبر سال گذشته میلادی، قربانیان غیرنظامی وجود داشته است.
در بیانیه فرماندهی ارتش آمریكا آمده است، با وجود در نظرگرفتن اقدامات احتیاطی جنگ های نظامی، گمان می شود متاسفانه تعدادی غیرنظامی طی این حملات قربانی شده اند.
كشنده ترین حمله هوایی انجام شده ارتش آمریكا علیه غیرنظامیان، مربوط به عملیات 13 اوت ( 22 مرداد) در شهر رقه است كه قرار بود «جنید حسین» مسئول سایبری گروه تروریستی در آن شكار شود و در این بین سه غیرنظامی كشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.
پیش از این گزارش، مركز فرماندهی ارتش آمریكا مدعی بود حملات هوایی ارتش آمریكا تنها در دو مورد از 9 هزار و800 حمله هوایی انجام شده علیه مواضع داعش، میان غیرنظامیان تلفات برجای گذاشته است.
اروپام**542**1485**1572