۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۵۷
کد خبر: 81943258
T T
۰ نفر

تاجیك: نباید ظرفیت های جوان را تهدید تلقی كرد

۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۵۷
کد خبر: 81943258
تاجیك: نباید ظرفیت های جوان را تهدید تلقی كرد

تهران- ایرنا- رئیس كمیسیون تخصصی بین الملل جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های جوانان گفت: مسایل جوانان را به عنوان مساله ملی تلقی و نباید جوانان را تهدید تلقی كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، نصرت الله تاجیك روز یكشنبه در نخستین جلسه كمیسیون تخصصی بین الملل جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینكه باید مساله جوانان مساله ملی تلقی شود، افزود: اگر موضوعی جوانان را تهدید كند این تهدید امنیت ملی بایستی تلقی شود.

** 10 سال گذشته سیاست خارجی ما دچار تنگی نفس شده بود
این دیپلمات بازنشسته با اعلام اینكه درحدود 10 سال گذشته سیاست خارجی ما دچار گاز گرفتگی و تنگی نفس شده بود گفت: باید امكان تبادل طرح با جوانان را داشته باشیم.
سفیرسابق ایران در اردن با بیان اینكه وزارت خارجه با تمام مشكلاتی كه دارد از نیروهای خوش فكر جوان خوبی برخوردار است افزود: باید از ظرفیت و پتانسیل جوانان بهره برد.
وی در ادامه با بیان اینكه رفع مشكلات معیشتی جوانان در اولویت قرار دارد، اظهاركرد: جوانان ما در تولیدات علمی نقش برجسته ای دارند.

** برای تغییر نگرش دنیا به ایران نیازمند استفاده از نیروهای جوان هستیم
رئیس كمیسیون تخصصی بین الملل جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: برای تغییر نگاه دنیا به ایران نیازمند استفاده از این نیروی انسانی جوان پرتوان هستیم.
تاجیك یكی از توانمندی های جوانان ایرانی را حوزه IT برشمرد و گفت: می توانیم در حوزه بین الملل از این توانمندی جوانان ایرانی در امر اشتغالزایی بهره بگیریم.
وی نگاه امنیتی به جوانان را مطلوب ارزیابی نكرد و گفت: باید همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به جوانان نگاه فرصت داشته باشیم.

** باید تصویر اشتباهی كه در نظام بین الملل از ایران شكل گرفته را تغییر داد
حمید ضیایی پرور یكی دیگر از سخنران این این كمیسیون با تاكید برحمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید تصویر اشتباهی كه در نظام بین الملل از ایران ارائه شده را تغییر دهیم.
وی یكی از راهكارهای این تغییر را طراحی كمپین نگاه جوانان جهان به واقعیت های درون ایران اعلام كرد و گفت: تشكل های مردم نهاد حوزه جوانان می توانند در این امر به ما كمك بكنند.

** بهره گیری از انجمن های علمی غیر دولتی راهكار كمك به دیپلماسی عمومی است
عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به تغییراتی كه در نظام بین الملل اتفاق افتاده است،‌ گفت: یكی از راهكارهای كمك به دیپلماسی عمومی ، بهره گیری از انجمن های علمی غیر دولتی است.
مجتبی مقصودی افزود: در این حوزه جوانان فعالیت زیادی دارند كه می توانیم برای این تغییر از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود جوانان بهره مند شویم.
وی اظهاركرد: هم اكنون نظام بین الملل نیز به سمت استفاده از این انجمن ها رفته است و از این نوع ارتباطات استفاده می كند.
این استاد دانشگاه افزود: بخشی از مشكل اشتغال جوانان نیز می تواند در حوزه ارتباطات بین الملل رفع شود و این نیازمند بهره گیری از انجمن های غیردولتی و ارتباطات و تعاملات این انجمن ها با انجمن های دیگر كشورها است.

** نباید باچشمان بسته و بدور ازمنابع علمی سند جامع بین المللی جوان تدوین شود
رئیس دبیرخانه دریای خزر وزارت امورخارجه درادامه در مورد تدوین سند جامع بین المللی جوانان، گفت: بهتر است از تجربه دیگر كشورها در این خصوص استفاده كنیم.
مجید صابر در ادامه با تاكید بر اینكه باید از مولفه های درست كه در سطح بین الملل استفاده می شود، بهره گرفت گفت: نباید با چشمان بسته و بدور از منابع علمی این سند تدوین شود.

** سند جامع بین المللی جوانان باید براساس اسناد بالادستی تدوین شود
معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد مفاد اصلی سند جامع بین المللی جوانان گفت: این سند باید براساس اولویت های بین المللی كشور و بر اساس اسناد بالا دستی تدوین شود.
محمدرضا رستمی ادامه داد: این سند می تواند به تغییر تصویر اشتباه ارائه شده در باره ایران منجر شود.
نخستین جلسه كمیسیون تخصصی بین المللی جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز با حضور برخی از مسوولان وزارت امورخارجه ، سازمان میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردشگری ، اساتید دانشگاه و مسوولان معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
اجتمام **3377**1540**1724
۰ نفر