۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۵۶
کد خبر: 81943355
T T
۰ نفر
لغو صدور قطعنامه ها و صلح طلب شناخته شدن ايران كمترين دستاورد برجام

سنندج- ايرنا- استاندار كردستان گفت: همين كه ديگر قطع نامه اي عليه ايران صادر نمي شود و به عنوان كشوري صلح طلب شناخته شده ايم كمترين دستاورد برجام است.

به گزارش خبرنگار ايرنا عبدالمحمد زاهدي روز يكشنبه در سومين مجمع شوراي روابط عمومي هاي استان كردستان در سنندج افزود: موضوع ايران هراسي مدت ها در رسانه ها و محافل سياسي دنيا مطرح بود كه با اين پيروزي ديگر اين مساله مطرح نيست.
وي ادامه داد: آنچه در اين دوسال و نيم گذشت تا برجام به نتيجه برسد علاوه بر دستاوردهاي اقتصادي در حوزه سياسي نيز در دراز مدت نتيجه خود را نشان مي دهد.
زاهدي پرونده ايران را از پيچيده ترين پرونده ها در شوراي امنيت دانست و گفت: عليه هيچ كشوري اين تعداد قطع نامه صادر نشده بود.
وي با اشاره به توافق نامه هاي ايران با كشورهاي مختلف اروپايي و خريد هواپيما از فرانسه، اظهار كرد: حمل و نقل هوايي زيرساخت توسعه است، چرا ورود هواپيما به كشور بايد زير سوال برود.
زاهدي با بيان اينكه در ساخت پژو از تكنولوژي 30 سال پيش استفاده مي كنيم، افزود: با توجه به اينكه در حوزه صنايع مختلف قراردادهايي بسته شده است، اين قراردادها موجب نو شدن تكنولوژي صنايع مي شود.
استاندار كردستان با اشاره به اينكه سيستم معاملاتي كشور قفل شده بود، بيان كرد: صادرات غيرنفتي ما نياز به معاملات بين بانكي داشت كه به دليل همين محدوديت اين صادرات به كشورهاي عراق و افغانستان محدود شده بود.
زاهدي گفت: دستاوردهاي اين مذاكرات متعلق به خود مردم و نظام است و بايد شكرگذار و مدافع اين پيروزي باشيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه سازماني در ارتقاء روابط عمومي ها اشاره كرد و افزود: اما روابط عمومي ها بايد در بسياري مواقع خود را بقبولانند و حتي تحميل كنند.
به گفته وي هنوز مديران ما به اين باور قطعي نرسيده اند كه به افكار عمومي بايد پاسخگو باشند.
زاهدي به روابط عمومي ها توصيه كرد با رسانه هاي استاني و سراسري ارتباط داشته باشند و گفت: دو هدف دنبال مي شود يكي اطلاع رساني به مردم استان و ديگري شناساندن استان در سطح ملي است.
استاندار كردستان به مضرات تبليغات خياباني اشاره كرد و افزود: تبليغات خياباني به يك عادت تبديل شده است.
وي با بيان اينكه اقتصاد رسانه ها را ناديده مي گيريم، ادامه داد: بايد با ارائه تبليغات به رسانه هاي مكتوب سطح توقع مردم را بالا ببريم تا مردم اطلاعات خود را با رجوع به نشريات و مطالعه كتاب به دست آورند.
6108/1904