۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۳۵
کد خبر: 81943833
T T
۰ نفر

زنگ انقلاب نواخته شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۳۵
کد خبر: 81943833
زنگ انقلاب نواخته شد

تهران - ایرنا - همزمان با فرارسیدن 12 بهمن آغاز دهه فجر در ساعت 9 و 33 دقیقه صبح روز دوشنبه (زمان ورود تاریخی رهبر كبیر انقلاب اسلامی به میهن) زنگ انقلاب در تمامی مدارس كشور باحضور مسوولان، اولیا و مربیان و دانش آموزان به صدا در آمد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مدارس، با حضور علی اصغر وزیرآموزش و پرورش در مدرسه ای در ناحیه دو منطقه شهر ری، فرماندار، امام جمعه،مسوولان دستگاههای اجرایی، معلمان و دانش آموزان برگزار شد.
این گزارش حاكیست رهبر كبیر انقلاب اسلامی در چنین روز و ساعتی پس از 15 سال در 12 بهمن سال 57 به میهن بازگشتند.
اجرای سرود انقلاب توسط گروه سرود دانش آموز و پخش گل و شیرینی در میان دانش آموزان از دیگر برنامه های مراسم گلبانگ انقلاب در روز 12 بهمن است.
در ایام دهه فجر نیز برنامه های مختلفی را ویژه دانش آموزان برگزار می شود كه مهم ترین آن جشن مهمانی لاله هاست و در روز پنجشنبه هفته جاری با حضور فرهنگیان و دانش آموزان بر مزار شهدا برگزار می شود.
در روز 22 بهمن نیز گروه سرود 1357 نفری دانش آموزان در استان تهران اجرا خواهد شد كه هم صدا سرود انقلاب را می خوانند، همچنین در تهران این مراسم با حضور گروه سرود 22 هزار نفری دانش آموزان در میدان آزادی برگزار می شود.
مدارس كشور در ایام دهه فجر از افرادی كه در روزهای پیروزی انقلاب حضور موثر داشتند برای سخنرانی میان دانش
آموزان دعوت می كنند و كرسی های آزاداندیشی در این زمینه برگزار می شود.
فراهنگ 1417 ** 1569