۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۲۳
کد خبر: 81946822
T T
۰ نفر

آموزش هوشمند در حوزه هاي علميه گناباد

۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۲۳
کد خبر: 81946822
آموزش هوشمند در حوزه هاي علميه گناباد

گناباد- ايرنا- مدير حوزه هاي علميه گناباد گفت: آموزشهاي هوشمند در حوزه هاي علميه و راه اندازي مدرسه هوشمند علميه در اين شهر، از فعاليت هاي شاخص و منحصر به فرد به شمار مي رود.

حجت الاسلام رضا مدني روز سه شنبه در جريان بازديد از دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در گناباد افزود: با هوشمند سازي مدارس علميه اين شهرستان كه اقدامي منحصر به فرد در سطح مدارس علميه كشور محسوب مي شود، از سال 1391تمام فعاليتهاي اين حوزه اعم از جذب و پذيرش طلاب، ارزشيابي فعاليتهاي استادان، تدريس دروس، تصحيح اوراق و ديگر فعاليت ها از طريق سيستم هوشمند و نرم افزار ارائه مي شود.
وي اظهار كرد: در اين راستا سيستم هاي مكانيزه در اختيار استادان مدارس علميه اين شهرستان قرار گرفته و در آينده نزديك تمام طلاب به رايانه و لپ تاپ مجهز مي شوند و فراگيري دروس به صورت هوشمند انجام مي شود.
وي گفت: حوزه هاي علميه گناباد مي توانند به عنوان يك الگو مدنظر ساير حوزه هاي علميه كشور قرار گيرند.
حجت الاسلام مدني افزود: حوزه هاي علميه گناباد با برخورداري از سابقه چند صد ساله و ديرينه مي توانند به عنوان قطب آموزشهاي فرهنگي و حوزوي در جنوب استان خراسان رضوي باشند.
وي اظهار كرد: در دوران قاجار هشت مدرسه علميه بزرگ در شهرستان گناباد فعاليت داشتند كه با سياستهاي خصمانه و ضد اسلامي رضاخان در سالهاي ابتدايي حكومت پهلوي تعطيل شدند.
وي گفت: با وجود تعطيلي اين مدارس، مرحوم حجت الاسلام نصيري يكي از اساتيد حوزه هاي علميه با اختصاص بخشي از منزل خود براي تدريس علوم ديني طلاب و با هزينه شخصي، مشعل فراگيري علوم ديني در اين منطقه را روشن نگهداشت.
مدير حوزه هاي علميه گناباد افزود: با تقاضاي علماي شاخص اين منطقه همچون حجت الاسلام ناشرالاسلام گنابادي و مرحوم حجت الاسلام نصيري حوزه علميه گناباد از سال 1340 دوباره فعاليت خود را آغاز كرد و از آن زمان تاكنون تعداد مدارس علميه اين شهرستان از يك مدرسه به پنج مدرسه علميه افزايش يافته است.
وي اظهار كرد: علما و طلاب حوزه هاي علميه گناباد نقش بسيار مهم در انسجام بخشي و حضور مردم اين شهرستان در مبارزات دوران ستم شاهي داشتند.
هم اكنون 300 طلبه زن و مرد در پنج مدرسه علميه شهرستان گناباد به تحصيل علوم ديني اشتغال دارند.
مدير حوزه هاي علميه گناباد و هيات همراه در بازديد از دفتر ايرنا در اين شهر در جريان رويكردهاي خبرگزاري جمهوري اسلامي در تهيه و انعكاس اخبار قرار گرفت.
2095/ 6053