۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۲۲:۱۰
کد خبر: 81948529
T T
۰ نفر
چهار طرح توليدي و صنعتي در اروميه به بهره برداري رسيد

اروميه- ايرنا- چهار طرح توليدي و صنعتي در سومين روز از دهه مبارك فجر با 174 ميليارد ريال سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي در شهرستان اروميه به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، استاندار آذربايجان غربي در آيين بهره برداري از اين طرح ها گفت: ما در هر زمينه اي براي استقلال كشور هزينه داده و حماسه آفريده ايم و اكنون نوبت خلق حماسه در عرصه اقتصادي است.
قربانعلي سعادت با اشاره به اين كه استقلال اقتصادي نيازمند صبر و سربازان كارآمد و با همت است، افزود: اقتصاد ما بايد درون زا و برون نگر باشد و همه واحدهاي توليدي ما بايد با افق ديد صادرات فعاليت كنند.
وي ادامه داد: ما امكانات و ظرفيت بالايي براي صادرات داريم و جوانان ما نيز نياز به اشتغال در واحدهاي توليدي دارند ولي بايد بستر اين امر نيز فراهم شود.
وي واحدهاي توليدي و صنعتي بهره برداري شده در اروميه را الگويي مناسب براي كارآفرينان و سرمايه گذاران دانست و بيان كرد: در دوران پسابرجام اميد زيادي براي رونق توليد و اقتصاد كشور داريم.
وي اظهار كرد: ما وظيفه داريم كه دست همه سرمايه گذاران و كارآفرينان را بگيريم و اين تكليفي است كه بر اساس حفظ استقلال اقتصادي كشور بر دوش ما گذاشته شده است.
وي اضافه كرد: ما در زمينه توسعه سياسي و استقلال ملي توانسته ايم وضعيت خود را در دنيا تثبيت كنيم و اكنون زمان توجه ويژه به توسعه اقتصادي است تا اقتدار خود را كامل كنيم.
سعادت همچنين گفت: ما اگر نتوانيم استقلال اقتصادي خود را كسب و حفظ كنيم، دشمن ما را باز به خود وابسته خواهد كرد.
وي با تقدير از همت و تلاش توليدكنندگان واحدهاي صنعتي كه با وجود مشكلات در تامين مالي و منابع اوليه همچنان فعال هستند، افزود: فارغ التحصيلان بيكار زيادي داريم كه اگر امكانات اوليه فراهم شود، هر كدام مي توانند چند نفر را شاغل كنند.
وي توليدكنندگان را رزمندگان جبهه اقتصاد و كارآفريني خواند و بيان كرد: ما بايد با نياز سنجي در منطقه به سمت توليدات صادرات محور برويم و براي صادرات محصولات توليدي نيز بايد راه باز شود.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين گفت: علاوه بر چهار تا پنج ميليون بيكار فعلي، سالانه يك ميليون نفر تحصيل كرده بيكار نيز به تعداد بيكاران افزوده مي شود.
جواد جهانگيرزاده 45 درصد بيكاران كشور را فارغ التحصيلان دانشگاهي عنوان كرد و افزود: ما بايد تا شش سال آينده نرخ بيكاري خود را از طريق افزايش نرخ توسعه كاهش دهيم.
وي اضافه كرد: هيچ كشوري در منطقه ظرفيتي مثل ايران براي توسعه ندارد ولي ضروري است كه بين نيروهاي فعال داخلي در همه عرصه هاي زندگي اجتماعي انسجام به وجود بيايد و از مچ گيري و بهانه جويي پرهيز شود.
وي اظهار كرد: ملت ما در عرصه سياسي فتوحات زيادي داشته و لازم است كه در عرصه اقتصادي نيز فتوحاتي به دست بياوريم.
وي بازگشت به روزهاي درخشان ايران را نيازمند اتحاد ملي دانست و گفت: همه ما وظيفه داريم كه دست توليدكنندگان را بگيريم و بايد با كمك به دولت، رفاه شايسته اي را براي مردم رقم بزنيم.
به گزارش ايرنا، امروز در سومن روز از دهه مبارك فجر چهار طرح توليدي و صنعتي با مجموع 174 ميليارد ريال سرمايه گذاري در شهرستان اروميه به بهره برداري رسيد.
طرح صنعتي مرواريد، توليد كننده پودر لباسشويي و محصولات شوينده با 12 ميليارد ريال سرمايه گذاري و اشتغال 25 نفر نخستين طرحي بود كه امروز با حضور مسوولان استاني آذربايجان غربي در شهرك صنعتي شماره 2 اروميه بهره برداري شد.
فاز 2 شركت توليد قير صنعتي و عايق هاي رطوبتي بام گستران اروميه كه محصولات آن به 10 كشور خارجي صادر مي شود، ديگر طرح افتتاح شده امروز در اروميه بود.
اين طرح صنعتي با 75 نفر اشتغال و 80 ميليارد ريال سرمايه گذاري و با زيربناي شش هزار مترمربع و با ظرفيت توليد سالانه 300 هزار تن در نزديكي روستاي طلاتپه اروميه احداث شده است.
واحد صنعتي اروم تكسان صنعت، توليد كننده محصولات جانبي توليد لباس با 30 مليليارد ريال سرمايه گذاري و اشتغال 20 نفر سومين طرح بهره برداري شده در سومين روز از دهه مبارك فجر در اروميه بود.
همچنين امروز واحد صنعتي درب هاي اتوماتيك و سازه ها و كركره هاي برقي در فاز 2 شهرك صنعتي اروميه با 52 ميليارد ريال سرمايه گذاري و اشتغالزايي براي 20 نفر به بهره برداري رسيد.
1905