۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۳۴
کد خبر: 81949725
T T
۰ نفر
استاد عثمان محمدپرست؛ سرپنجه اي كه به تقريب مذاهب كمك كرد

مشهد - ايرنا - استاندار خراسان رضوي گفت: استاد عثمان محمدپرست، دوتارنواز معروف كشور با هنر موسيقي اش به عنوان زباني مشترك، به تقريب مذاهب اسلامي كمك كرده است.

به گزارش ايرنا، عليرضا رشيديان پنجشنبه شب در پيامي به همايش نكوداشت اين پيشكسوت موسيقي مقامي؛ كه در خواف برگزار شد، افزود: هنر به منزله زباني شيوا و دلنشين است كه به وسيله آن مي توان با فطرت پاك انسانها سخن گفت و ارتباط عميق و دروني برقرار كرد.
وي بيان كرد: از سوي ديگر هنر يك زبان مشترك جهاني است كه بهره مندي از آن مي تواند ما را در تحقق اهداف متعالي و ارزش مدارانه جمهوري اسلامي ياري سازد.
وي اظهار كرد: در اين ميان هنر موسيقي اصيل كه با نغمه ها و نواهاي طبيعت گره خورده است، هنري لطيف و دلنواز به شمار مي رود.
استاندار خراسان رضوي گفت: مايه مباهات و سرافرازي است كه اكنون در شهرستان خواف، محفل صميمانه تكريم بزرگمردي از اهالي هنر موسيقي اين خطه برگزار مي شود، مردي كه قله رفيع در موسيقي مقامي كشور است و سرانگشتان هنرمندش زينت و زيور هنر اين مرز و بوم است.
وي افزود: جاي بسي خرسندي است كه مراسم نكوداشت استاد گرانقدر مقارن با ايام الله دهه فجر شده است، زيرا هنر پاك همواره يكي از رويش هاي انقلاب اسلامي و مايه افتخار بوده است.
سعيد سرابي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: استاد محمدپرست مورد احترام هنردوستان جهان است و دوتارنوازي وي خير و بركات زيادي داشته و منجر به ساخت 700 مدرسه در نقاط محروم كشور و بيمارستاني ويژه كودكان سرطاني در تهران شده است.
به گزارش ايرنا، استاد عثمان محمدپرست 85 ساله اهل سرزمين هنرپرور خواف در خراسان رضوي است، وي از هشت سالگي نواختن دوتار را آغاز كرده كه تاكنون موفق به دريافت جوايز بسياري از جشنواره هاي ملي و بين المللي شده است و نغمه 'نوايي نوايي' با دوتار اين استاد شهرت جهاني دارد.
رونمايي از تصوير و كتابي در مورد استاد محمدپرست، اجراي نمايش آييني، اجراي موسيقي ‌هاي متنوع و سخنراني ‌هاي مختلف از ديگر برنامه هاي مراسم نكوداشت براي اين دوتارنواز خوافي بود.
شهرستان 130 هزار نفري خواف در 267 كيلومتري مشهد، مركز استان خراسان رضوي واقع است.
5132/7489/ 3404
۰ نفر