۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81954807
T T
۰ نفر
معاون استاندار گيلان: از طرح تامين مالي خرد در روستاها حمايت مي كنيم

رشت - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گيلان گفت: از طرح تامين مالي خرد با رويكرد بانكداري پيوندي با هدف توانمندسازي افراد در روستاها حمايت مي كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد احمدي پور روز دوشنبه در همايش طرح مالي خرد با رويكرد بانكداري پيوندي در سالن همايش هاي بهزيستي استان گيلان در رشت با اشاره به اهميت اجراي طرح تامين مالي خرد در روستاها افزود: اين طرح به اين جهت كه هيچ گونه معضل اجتماعي، آلودگي زيست محيطي، مشكلات رواني و ... ايجاد نمي كند، اهميت دارد، بنابراين بايستي مورد توجه قرار دهيم.
وي توانمندسازي، ايجاد و توسعه كسب و كارهاي خرد و بهبود معيشت در روستاها را از اهداف اين طرح عنوان و اظهار كرد: اين طرح به دليل اهداف ياد شده، بايستي دقيق اجرا و مورد حمايت قرار گيرد.
معاون استاندار گيلان با بيان اين كه طرح كشوري تامين مالي خرد با رويكرد بانكداري پيوندي ناشناخته است، خاطر نشان كرد: اين طرح را مي توانيم با طرح هاي ديگر پيوند بزنيم.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه نبايد اجازه دهيم اين طرح فقط به تامين وام تبديل شود، تصريح كرد: اجراي اين طرح را بايستي به گونه اي پيش ببريم كه منابع به سمت اشتغال سوق داده شود.
وي اظهار كرد: طرح تامين مالي خرد با رويكرد بانكداري پيوندي، بايستي با دقت و مديريت كامل و به صورت علمي با آخرين يافته هاي علمي دنيا اجرا شود، اما ساده سازي براي افراد تحت پوشش آن نبايد فراموش شود.
احمدي پور مشاركت اعضاي گروه را عامل موفقيت در اجراي اين طرح دانست و ادامه داد: استان گيلان مي تواند در اجراي اين طرح و تشكيل گروه هاي بيشتر، موفق شود.
مديركل بهزيستي استان گيلان نيز گفت: طرح‌ تامين مالي خرد با رويكرد بانكداري پيوندي با هدف توانمندسازي، ايجاد و توسعه كسب و كارهاي خرد و بهبود معيشت جامعه هدف شامل افراد كمتر برخوردار و محروم، به ويژه زنان و جوانان در گيلان در حال اجراست.
محمدرضا پارسي افزود: اجراي اين طرح از سال 93 در استان گيلان آغاز شده و در زمان حاضر، 50 گروه در روستاهاي شهرستان هاي آستانه اشرفيه و لاهيجان تشكيل شده است.
وي اظهار داشت: اين افراد با پس اندازهاي خود، صندوقي را تشكيل مي دهند و با بازكردن حساب در بانك كشاورزي، نسبت به دريافت وام بدون ضامن و وثيقه اقدام مي كنند و به كسب و كار در روستا مي پردازند.
طرح‌ تامين مالي خرد با رويكرد بانكداري پيوندي با هدف توانمندسازي، ايجاد و توسعه كسب و كارهاي خرد و بهبود معيشت جامعه هدف (افراد كمتر برخوردار و محروم، به ويژه زنان و جوانان در روستاهاي كشور)، از سال 1382 از چهار استان كشور با حمايت صندوق بين‌المللي ايفاد، بانك كشاورزي و با همكاري موسسه تاك آغاز و از سال 1385 سازمان بهزيستي (معاونت اموراجتماعي، دفتر توانمندسازي خانواده و زنان) نيز به حاميان اين طرح پيوست.
همايش ياد شده نيز با شركت گروه هايي كه در اجراي اين طرح تشكيل شده اند و جمعي از دست اندركاران اجراي طرح از سوي بهزيستي استان گيلان برگزار شد. ك/2
7286/2007