۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۴۰
کد خبر: 81955491
T T
۰ نفر
شش پروژه عمراني در جغين رودان افتتاح و كلنگ زني شد

رودان- ايرنا- همزمان با هشتمين روز از دهه فجر، شش پروژه عمراني با پنج ميليارد و 181 ميليون ريال اعتبار در حوزه بهداشت، درمان و سلامت و مسكن، عمران شهري و روستايي در بخش جغين شهرستان رودان افتتاح و كلنگ زني شد.

به گزارش ايرنا' فرماندار رودان دوشنبه در حاشيه آئين اظهار داشت: با هدف ارتقاي شاخص هاي بهداشت و سلامت و ارائه خدمات بهداشتي مطلوب به مردم، خانه بهداشت روستاي قلعه جغين شمالي با زير بناي 75 متر با 476 ميليون ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
احمد محمودي افزود: آزمايشگاه مركز بهداشتي درماني جغين شمالي نيز با زير بناي 100 متر و با هزينه افزون بر يك ميليارد ريال از محل كمك خيرين افتتاح شد.
وي بهره برداري از دو باب پانسيون پزشكان با زير بناي 187 متر و باهزينه يك ميليارد و 750 ميليون ريال و سالن آموزش مركز بهداشتي درماني جغين شمالي با زير بناي 100 متر و 430 ميليون ريال اعتبار با گنجايش 60 نفر را از ديگر پروژه هاي حوزه بهداشت و سلامت در بخش جغين برشمرد.
محمودي خاطر نشان كرد: با هدف ارائه خدمات درماني مطلوب به شهروندان، كلنگ ساخت يك واحد دندان پزشكي با 715 ميليون ريال اعتبار در مركز بهداشتي درماني جغين شمالي به زمين زده شد.
وي بهره برداري از پروژه بهسازي معابر روستاي كم كرت به طول 700 متر با 800 ميليون ريال اعتبار را از ديگر پروژه هاي افتتاح شده در بخش جغين برشمرد.
محمودي بيان كرد: اين پروژه شامل زير سازي، آسفالت و جدول گذاري است و اعتبار آن از محل اعتبارات امور روستايي استانداري و در آمدهاي دهياري ها تامين شده است.
وي با اشاره به وجود برخي مشكلات و نارسايي هاي فراروي حوزه درمان در مناطق روستايي، از شبانه روزي شدن مركز بهداشتي درماني جغين شمالي خبر داد.
محمودي اظهار داشت: با توجه به بعد مسافت بخش جغين با مركز شهرستان و كمبود برخي امكانات، شبانه روزي نمودن اين مركز يكي از اولويت هاي مهم بود كه با پيگيري مسئولان اين مهم محقق شد و همزمان با سي و هفتمين بهار انقلاب اين مركز درماني بصورت شبانه روزي به بيماران و مراجعه كنندگان خدمات ارائه مي كند.
بخش جغين با 15 هزار و 303 نفر جمعيت در فاصله 50 كيلومتري مركز شهرستان رودان واقع شده و اهالي آن به كشاورزي و دامداري اشتغال دارند. ك/3
7196 /6048