۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81960646
T T
۰ نفر

حاج لطیف نباتی خیر نامی استان اردبیل درگذشت

۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81960646
حاج لطیف نباتی خیر نامی استان اردبیل درگذشت

اردبیل - ایرنا- حاج لطیف نباتی خیر مشهور اردبیلی و پدر شهید و رزمنده كه به خاطر اقدام های عام المنفعه بسیار دارای شهرت و احترام قابل توجهی در منطقه بود روز جمعه دارفانی را وداع كرد.

حاج لطیف نباتی متولد 1319 اردبیل اقدام های مهمی در زمینه ایجاد صندوق های قرض الحسنه ، تعمیر و نگهداری امامزاده و بناهای متبركه و باستانی ، كمك به خانواده های بی بضاعت ، كمك به آبرسانی و ساخت حمام و پل در روستاها ، توجه به فرهنگ و هویت ملی و مذهبی ، تاسیس و همكاری با موسسه های خیریه انجام داده بود.
وی پدر شهید رسول نباتی مقدم می باشد كه در سال 1362 درمنطقه ی عملیاتی والفجردر پنجوین به شهادت رسید.
مرداد ماه گذشته به مناسبت روز ملی اردبیل ، نشان شاه اسماعیل ختایی ( نشان ملی اردبیل) به پاس خدمات مرحوم لطیف نباتی به وی و دكتر یوسف معماری و دكتر عبدالرحیم جلایی اعطا شده بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار اردبیل با صدور پیام مشتركی درگذشت ابوالشّهید حاج لطیف نباتی مقدم را به اهالی منطقه و خانواده های مصیبت دیده تسلیت گفتند.
در بخشی از این پیام آمده است: بی گمان اهالی قدرشناس و ولایی كهن شهر تاریخی اردبیل ، مردم دوستی و تلاش های ارزنده این خیر نیك اندیش در سال های قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله خدمات صادقانه اش در دستگیری از نیازمندان و پی گیری امور عام المنفعه را كه چون حسنه ای جاری برای مرحوم خواهند بود فراموش نخواهند كرد.
آیت الله سیدحسن عاملی و مجید خدابخش در این پیام درگذشت این پیرغلام حسینی را به اهالی شریف منطقه و خانواده های مصیبت دیده تسلیت گفته و از درگاه قادر متعال برای عزیز سفر كرده به دیار حق رحمت بی كران و برای بازماندگان اجر و صبر جمیل مسالت كرده اند.
6016