۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۱۷
کد خبر: 81961134
T T
۰ نفر
مسابقات كشوری تیراندازی با كمان در بجنورد آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مسابقات كشوری تیراندازی با كمان و مسابقات انتخابی تیم ملی از امروز شنبه 24 بهمن ماه به مدت پنج روز در محل مجموعه علیدخت و ورزشگاه 15 هزار نفری بجنورد آغاز شد.

رییس هیات تیراندازی با كمان خراسان شمالی در این زمینه به خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این مسابقات از امروز تا دوشنبه در رشته ریكرو و كامپوند داخل سالن در محل مجموعه علیدخت بجنورد برگزار می شود.
احسان سروری افزود: مسابقات تیم ملی ریكرو 70 متر خارج سالن و انتخابی تیم ملی كامپوند 50 متر خارج سالن نیز از روز سه شنبه هفته جاری به مدت دو روز در استادیوم 15 هزار نفری بجنورد برگزار می شود.
سروری همچنین از حضور زهرا نعمتی عضو تیم ملی تیراندازی با كمان بانوان و پرچمدار كاروان جمهوری اسلامی ایران در المپیك ریو در مسابقات روز دوشنبه خبر داد.
این مسابقات از سوی شبكه ورزش و شبكه 3 در بجنورد به صورت زنده پخش می شود.
كمان ریكرو یا چهارخم شبیه كمانهای سنتی قدیمی است و از سه قسمت اصلی قبضه - بازو و زه تشكیل شده در این كمان از دستگاه نشانه روی بدون عدسی و لنز استفاده می شود.
كمان كامپوند یا مركب نمونه كمانهای جدیدتری است كه با استفاده از قرقره باعث افزایش قدرت كمان در پرتاب تیر می شود. در این كمانها تیرانداز بعد از كشش و فشار اولیه كمان به حالت خلاصی یا لت آف قرار می گیرد و به راحتی می توان هدف گیری كرد.
استان925 هزار نفری خراسان شمالی در شمالشرق كشور واقع شده است این استان 43 هیات ورزشی فعال با 23 هزار ورزشكار بیمه شده دارد.
6003/ 6042