۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷
کد خبر: 81961360
T T
۰ نفر
هضم كردن ارزش ها و شاخص ها در طایفه گرائی امری مذموم است

یاسوج - ایرنا- نامزد پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در كهگیلویه وبویراحمد با تاكید بر اینكه افتخار به قوم ، قبیله و عشیره هم مطلوب و هم مبارك است،گفت: هرگاه ارزش ها و شاخص ها در طایفه گرائی هضم شود آنگاه امری مذموم و مطرود است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملك حسینی جمعه شب درجمع مردم بخش مارگون بویراحمد، افزود: خلاف این مهم یعنی هرگاه مسائل طایفه گرائی، قوم و عشیره در دین و ارزش ها هضم و خلاصه شود بدون شك امری مطلوب و مبارك است.
آیت الله ملك حسینی گفت: اگر یك نامزد انتخاباتی از طایفه ای باشد اما وی دارای ارزش ها و شاخص های دینی و انقلابی، استكبار ستیز، مومن و یا دور از فساد بود، انتخاب و طرفداری از آن حتی از سوی اقوام و عشیره اش به مثابه قوم گرائی نیست.
وی در تبیین بیشتر این موضوع افزود: اما چنانچه انتخاب و گزینش فردی از قوم و طایفه ای بدون در نظرگرفتن این شاخص ها و ارزش ها باشد طایفه گرایی و قومیت طلبی معنا پیدا می كند و این امری مذموم است.
وی دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای و شاخص قراردادن موضوع طایفه گرائی در انتخابات را نیز امری خطرناك و بر خلاف روح دینی و ارزش های اسلامی دانست.
نماینده كنونی مردم كهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری حضور مردم در پای صندوق رای را رفراندم و آری دیگر به نظام جمهوری اسلامی فارغ از هر انتخاب و گزینش فرد خاصی دانست.
وی اهمیت و جایگاه ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظام دینی و اسلامی را یادآور شد و گفت: مهمترین وظیفه این مجلس صیانت و حفاظت از جایگاه ولایت فقیه به عنوان ركن و خیمه حكومت اسلامی در عصر غیبت است.
آیت الله ملك حسینی گفت: مجلس خبرگان رمز مقاومت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان و استكبار است.
وی بر ضرورت آگاهی بخشی بیشتر مردم و شناسایی جایگاه و اهمیت بالای خبرگان رهبری در نظام اسلامی تاكید كرد و افزود: مردم انتظار شنیدن تعهد و عهدی از سوی نامزدهای این مجلس را ندارند.
آیت الله ملك حسینی تصریح كرد: مردم عهدی را از سوی نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری طلب نمی كنند بلكه به دنبال كسی هستند كه قدرت تشخیص و فهم بیشتری در این جایگاه رفیع داشته باشد.
وی تصریح كرد: تنها عهدی كه با مردم می بندم آن است كه هر آنچه توان دارم در مسیر خدمت به مردم انجام دهم.
آیت الله ملك حسینی با اشاره به ردصلاحیت برخی افراد از سوی شورای نگهبان گفت: تصمیم این نهاد بر اساس حجت هاست و هر تشخصیی از سوی شورای نگهبان نیز قابل احترام است.
وی ادامه داد: اعضای شورای نگهبان افرادی دیندار هستند و بر اساس حجت ها عمل می كنند اما مشكل اساسی در این راستا برخی گزارش های سوء و كذبی است كه از سوی برخی افراد به این نهاد مهم ارسال می شود و گاه حجتی نادرست را در برابر آنها قرار می دهد.
وی با مذموم خواندن این عمل ناشایست، گفت: بدون شك برای این افراد كذاب و دروغگو چیزی جز روسیاهی باقی نخواهند ماند.
آیت الله ملك حسینی ابراز داشت: كسانی كه اقدام به ارسال گزارش سوء و دروغ برای انسانی پاك و صالح كرده و موجب حذف آن شخص از صحنه رقابت شده باید از درگاه خداوند استغفار كنند.
وی تعدد و تكثر كاندیداها در صحنه انتخابات را نیز از افتخارات نظام و شاخصی برای افزایش شور و شعف مردم در این عرصه دانست و گفت: باید در این راستا نیز سجده شكر به جا آورد.
آیت الله ملك حسینی با بیان اینكه هر گونه توهین و افترا به افراد و گروه رقیب توهین به شرف و انسانیت خود است ،خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها و طرفداران آنها شد.
استان كهگیلویه و بویراحمد دارای یك نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
در این استان دو نامزد برای تصاحب یك كرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری رقابت می كنند.
/1662/3016/6162
۰ نفر