۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81963097
T T
۰ نفر
الخلیج آنلاین: هواپیماهای جنگی قطری در تركیه مستقر شدند

تهران - ایرنا - پایگاه خبری الخلیج آنلاین امروز (یكشنبه) از استقرار هواپیماهای جنگی قطری پس از عربستان در پایگاه 'اینجرلیك' واقع در جنوب تركیه خبر داد.

این پایگاه خبری به نقل از برخی فعالان در سوریه نوشت: جنگنده - بمب افكن های قطری روز شنبه (دیروز) وارد پایگاه اینجرلیك تركیه شدند، اما جابر الحرمی سردبیر روزنامه الشرق قطر در این ارتباط گفته است كه هواپیماهای جنگی قطری از مدت ها قبل (بدون اشاره به تاریخ معینی) در این پایگاه مستقر بوده اند.
سه كشور تركیه، عربستان و قطر كه از حامیان اصلی گروه های تروریستی از جمله داعش در سوریه می باشند، اخیرا ادعا كرده اند كه خواهان مقابله با گروه های تروریستی در این كشور هستند؛ ادعایی كه موجب شك و تردید همگان شده است.
خبرگزاری قطر نیز چند روز قبل اعلام كرد كه خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع این كشور از نیروهای هوایی گارد امیری قطر حاضر در پایگاه هوایی اینجرلیك تركیه بازدید كرد.
عربستان سعودی نیز روز شنبه (دیروز) از اعزام جنگنده‌هایش به پایگاه اینجرلیك خبر داد.
براساس این خبر، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه تركیه نیز پس از اینكه عربستان سعودی هواپیماهای جنگی خود را به این پایگاه فرستاد، اعلام كرد كه آنكارا و ریاض ممكن است به عملیات زمینی علیه گروه داعش در سوریه اقدام كنند.
دوحه و آنكارا اخیرا تفاهمنامه ای راهبردی در زمینه تقویت روابط نظامی كه شامل اعزام نیرو از هر دو كشور به كشور دیگر و ایجاد پایگاه نظامی تركیه در قطر می شود را امضا كردند.
قطر همراه با عربستان در عملیات كشورهای ائتلاف عربی به سركردگی سعودی به یمن نیز مشاركت كرده است.
خاورم**1653**1275
۰ نفر