۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81965397
T T
۰ نفر
عزل 20متخلف اداری جهاد در7ماه گذشته

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر جهاد كشاورزی در امور بازرگانی از عزل 16 متخلف اداری در این بخش در هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: همچنین از زمان آغاز فعالیت رئیس كنونی سازمان دامپزشكی كشور، چهار نفر از متخلفان این سازمان از سمت های خود بركنار شدند.

به گزارش ایرنا، «مهدی خلج» از دوم بهمن ماه ریاست سازمان دامپزشكی كشور را بر عهده گرفته است.
«محمدعلی مهرفرد» دوشنبه در نشست بررسی مشكل تولیدكنندگان و كارخانه های خوراك دام و طیور، افزود: برای جلوگیری از فساد اداری اقدام های لازم از سوی این وزارتخانه صورت می گیرد.
مهرفرد گفت: هم اكنون دولت با مشكل مالی روبروست؛ بنابراین باید به فكر حل مسائل اقتصادی باشیم زیرا در غیر این صورت دورنمای بدی در انتظار ما خواهد بود.
وی پیشنهاد كرد برای حل مشكل صنایع خوراك دام و طیور كارگروه هایی در بخش تنظیم بازار، صادرات، پشتیبانی فنی و دامپزشكی تشكیل شود.

** رئیس موسسه تحقیقات مجلس: مجلس سازمان مبارزه با فساد تشكیل می دهد
«كاظم جلالی» گفت: یكی از مولفه های سرمایه گذاری های خارجی در ایران نبود فساد اداری است. بنابراین برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید از بروز چنین مسائلی در كشور جلوگیری كرد.
رئیس موسسه تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه فساد در سیستم اداری ما وجود دارد و این موضوع دامنگیر شده است. البته به شكل موردی با این فسادها برخورد می شود اما باید در این زمینه راهكار جدی اندیشید.
وی اعلام كرد مجلس در نظر دارد سازمان مبارزه با فساد را تشكیل دهد.
رئیس موسسه تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم با سیاست های غلط اجرا شده در دولت های گذشته، زیر فشار قرار دارد و می خواهد مسائل را ریشه ای حل كند كه این نیز به آمار و اطلاعات صحیح نیازمند است.
به گفته جلالی مركز پژوهش های مجلس آمار طبقه بندی و دقیقی از بخش كشاورزی ارائه كرده كه وزیر جهاد كشاورزی دولت یازدهم، آنها را دقیق و صحیح دانسته است.

** رئیس اتاق ایران: مجلس آینده سیستم اقتصادی كشور را آزاد و رقابتی كند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران در این نشست گفت: اقتصاد كنونی و بیمار كشور صدها مانع ایجاد كرده است كه انتظار می رود مجلس آینده سیستم اقتصادی كشور را آزاد، سالم و رقابتی كند.
انتخابات دوره انتخابات ریاست جمهوری هفتم اسفندماه در سراسر كشور برگزار می شود.
«محسن جلال پور» افزود: اگر فضای اقتصادی كشور مناسب بود با مشكلات زیادی در زمینه محدودیت صادرات و تعرفه گذاری روبرو نبودیم.
وی گفت: تشكل ها و نهادهای مدنی باید از طریق سیستم ماتریسی به شكل عمودی، افقی، بین المللی و كلان، مسائل صادرات و واردات را پیگیری كنند تا مشكل این بخش برطرف شود.
نشست بررسی مشكل تولیدكنندگان و كارخانه های خوراك دام و طیور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، پیش بینی شده است تا پایان امسال نزدیك به 110 میلیون تن محصول كشاورزی در كشور تولید شود كه سهم آن در تولید ناخالص داخلی و اشتغالزایی به ترتیب نزدیك به 9.5 و 20 درصد است.
اقتصام **9186**1540**1961
۰ نفر