۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۲۳
کد خبر: 81969616
T T
۰ نفر

جویدن آدامس بدون قند موثر در سلامت دهان و دندان

۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۲۳
کد خبر: 81969616
جویدن آدامس بدون قند موثر در سلامت دهان و دندان

تهران - ایرنا - مطالعات محققان دانشگاه پلیموث انگلیس نشان می دهد، جویدن دو تا سه بار آدامس بدون قند در روز، نقش مهمی در كاهش پوسیدگی دندان، به ویژه در كودكان زیر 12 سال دارد.البته جویدن آدامس، به هیچ عنوان جایگزین مسواك و نخ دندان نیست.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا، جویدن آدامس به مدت 10 دقیقه، سبب از بین بردن 100 میلیون باكتری در دهان می شود و عملكردی مشابه نخ دندان دارد.
افزایش جریان بزاق در طول جویدن آدامس، پلاك های اسیدی را خنثی می كند و باعث ترمیم مینای دندان می شود؛ از طرفی با این فرآیند، باقیمانده غذا از لابلای دندان ها حذف می شود.
این مطالعه روی آدامس بدون شكر تاكید كرده است؛ چراكه شكر مهمترین عامل پوسیدگی دندان ها است. البته جویدن آدامس، به هیچ عنوان جایگزین مسواك و نخ دندان نیست؛ ولی می تواند در كنار این موارد، به حفظ سلامت دهان و دندان كمك كند.
بر اساس گزارش خدمات ملی بهداشت در انگلیس، جویدن دو سه بار آدامس در روز، هزینه دندانپزشكی كودكان را تا 9 میلیون دلار كاهش می دهد.هزینه دندانپزشكی در سراسر دنیا، بودجه هنگفتی را به خود اختصاص داده است.نتایج این تحقیقات در نشریه British Dental منتشر شده است.
علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر