۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۱۳
کد خبر: 81972042
T T
۰ نفر
ایران ازلحاظ تولیدات علمی درمنطقه اول ودردنیا رتبه زیربیست قراردارد

ایرنا- تهران- معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: هم اكنون جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تولیدات علمی در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه زیر بیست را كسب كرده و این موضوع نشان دهنده توان كشوربرای كسب مرجعیت علمی در منطقه است.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، دكترباقر لاریجانی با حضور درسومین نشست دبیران هیاتهای ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته های علوم پزشكی، بهداشت و تخصصی، بوردهای علوم پایه را به عنوان نهادهای زیربنایی درگیر در تربیت منابع انسانی عنوان كرد و افزود: این اعضا نقش بسزایی در تحقق اهداف بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشكی دارند.
وی با تشریح اقدامات معاونت آموزشی وزارت بهداشت درطرح تحول و نوآوری آموزش علوم پزشكی اظهاركرد: با توجه به این بسته ها ماموریت هایی روشنی احصاء و به مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشكی كشور واسپاری شد.
دكترلاریجانی گفت: با توجه به راه اندازی مركز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشكی امید داریم این مركز بتواند تحولات راهبردی آموزش پزشكی را دنبال كند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود:به منظور نهادینه كردن بحث تحول و نوآوری درآموزش علوم پزشكی محور اصلی جشنواره شهید مطهری سال آینده را این بحث تشكیل می دهد.
دكترلاریجانی با اشاره به اینكه بنا است آزمون بوردهای تخصصی و فوق تخصصی به صورت غیرمتمركز برگزار شود، گفت: ترجمه كوریكولوم های آموزشی را یكی از محورهای مهم بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشكی است.
وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی اعضای محترم هیأت ممتحنه این كار به خوبی در تمامی رشته ها سامان یابد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت:به منظور تقویت آموزش و پاسخگویی به نیازهای كشورامسال حدود 1500 عضو هیات علمی دربین دانشگاه های علوم پزشكی توزیع شدند. بحث اصلاح آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی نیز در شورایعالی انقلاب فرهنگی نهایی شده و درآیین نامه جدید سعی شده حوزه های آموزش، پژوهش و ارائه خدمات با هم دیده شود و از نگاه تك بعدی در ارزیابی اعضای هیأت علمی پرهیز شود.
وی افزود: همچنین سعی بر این است كه اقدامات برجسته اعضای محترم هیأت علمی در كلیه حوزه های دیده شود و قوانین خاص موجب مغفول ماندن تلاش های صورت گرفته نشود.
دكترلاریجانی اظهارداشت: ارتقای همزمان آموزش علوم پایه و بالینی اثر بسزایی در اعتلای پاسخگویی به نیازهای جامعه خواهد داشت و در این راستا و به منظور بهره مندی از ظرفیت های علمی موجود لازم است ترجمان بسته های تحول و نوآوری به تفكیك در كلیه رشته های علوم پایه تدوین شود.
اجتمام/1724/3063
۰ نفر