۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۱۷
کد خبر: 81973335
T T
۰ نفر
دومين نشست پرسش و پاسخ نامزدهاي انتخاباتي در دانشگاه زابل برگزار شد

زابل- ايرنا- دومين نشست پرسش و پاسخ با حضور فرهاد شهركي و احمد نهتاني 2 نامزد انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي حوزه انتخابيه زابل از سوي بسيج دانشجويي در دانشگاه زابل برگزار شد.

به گزارش ايرنا فرهاد شهركي و احمد نهتاني شب گذشته با حضور در دانشگاه زابل به سوال هاي دانشجويان در بخش هاي مختلف از جمله فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي پاسخ دادند.
فرهاد شهركي در پاسخ به سوال هاي دانشجويان در رابطه با عملكرد نهادهاي فرهنگي گفت: بر اساس شواهد موجود در جامعه نهادهاي فرهنگي موفق عمل نكرده اند.
وي نبود هماهنگي و تغييرات زياد در نهادهاي فرهنگي را از ديگر مشكلات اين حوزه دانست.
وي گفت: با توجه به اينكه تا كنون هيچ برنامه اي از سوي جريان هاي فرهنگ ساز براي استفاده از ماهيت فضاي مجازي ارائه نشده است، فضاي مجازي براي جوانان ايراني اغنا كننده نيست.
شهركي رسانه هاي محلي و ملي را زبان گوياي جامعه دانست و افزود: رسانه ها مي توانند با بيان حقايق براي حل بسياري از مشكلات حاكم بر جامعه و نهادهاي اجرايي موثر باشند بر اين اساس بايد براي توسعه فعاليت در اين عرصه تلاش كرد.
وي پايين بودن سطح بهره وري از رسانه هاي دنيا و ضعف فرهنگ كتابخواني و مطالعه آزاد در جامعه سيستان را منشا بسياري از مشكلات منطقه عنوان كرد.
وي اظهار داشت: نبود مديريت آب و خاك مناسب و طرح هاي صنعتي و معدني از ديگر مشكلات مردم سيستان به حساب مي آيد كه سبب بيكاري و افزايش تكدي گري در منطقه شده است كه بايد با ارائه برنامه درست به حل ريشه اي اين مشكلات پرداخته شود.
وي با بيان اينكه اثرات برجام در كشور تاكنون مشاهده نشده است افزود: به طور قطع اقتصاد مقاومتي كشور را از بحران خارج مي كند.
شهركي ايجاد منطقه آزاد تجاري صنعتي در سيستان را نيازمند تامين زيرساخت ها دانست.
اين نامزد دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در خصوص تجارت هاي مرزي، چمداني و استفاده از مزيت هاي مرز اظهار داشت: در ابتداي خشكسالي 13 هزار نفر از مردم سيستان از مرز ارتزاق مي كردند و درآمدشان در بخش هاي دامداري و كشاورزي هزينه مي شد اما به جاي استفاده از اين ظرفيت براي ايجاد اشتغال و غيره امروزه نكات منفي آن مورد توجه است.
وي بي دفاع ترين مرز ايران را مرز سيستان دانست و تصريح كرد: انسداد مرز سيستان با ايجاد ديوار امنيتي نشان از بي تدبيري بود.
وي پيگيري و امضاي قرارداد حق آبه رودخانه هيرمند، ايجاد رديف بودجه اقتصادي براي هامون، پيگيري مسيرهاي جديد براي تامين آب و افزايش همكاري مشترك ايران و افغانستان را از جمله برنامه هاي خود برشمرد.
احمد نهتاني ديگر نامزد دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه زابل نيز در اين نشست گفت: در كشور هيچ جايي براي انتقاد ديده نشده و با افراد نقاد برخورد مي شود اما ما با منافع سيستان كار داريم و در حوزه منابع مردم اين منطقه صحبت مي كنيم.
وي تربيت ناصحيح فرزندان در خانواده ها را از جمله معضلات فرهنگي عنوان كرد و افزود: با وجود اين مشكل ابتدا بايد به مساله تربيت و بعد تعليم در جامعه پرداخته شود.
نهتاني هزينه تبليغات خود را 30 ميليون ريال و فرهاد شهركي 500 ميليون ريال عنوان كردند.
بسيج دانشجويي دانشگاه زابل اعلام كرد در اجراي منويات رهبر معظم انقلاب فارغ از هر گونه جناح بندي سياسي براي حضور حداكثري جامعه دانشگاهي در انتخابات پيش رو و روشنگري بهتر، نشست هاي پرسش و پاسخ با نامزدهاي دهمين دوره مجلس در اين دانشگاه برگزار مي شود.
برگزاري نشست هاي پرسش و پاسخ با نامزدهاي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در دانشگاه زابل از 29 بهمن همزمان با آغاز تبليغات قانوني آغاز شده است.
استان سيستان و بلوچستان داراي هشت كرسي در مجلس شوراي اسلامي شامل زابل (زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز) دو نماينده، زاهدان 2 نماينده، خاش يك نفر، ايرانشهر (ايرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) يك نفر، سراوان(سراوان، سيب سوران و مهرستان) يك نفر و چابهار(نيكشهر، كنارك، چابهار و قصرقند) يك نفر است.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفند امسال در سراسر كشور برگزار مي شود.
استان سيستان و بلوچستان افزون بر دو ميليون و 700 هزار نفر جمعيت دارد كه يك ميليون و 685 هزار و 760 نفر آنان واجد شرايط راي دادن هستند.
7317/3042/6081