به گزارش روز دوشنبه ايرنا، نامزدهاي شاخص انتخابات در استان قزوين اين روزها به قول معروف وقت سرخاراندن نداشته و مدام در حال سخنراني در همايش ها، نشست ها و برنامه هايي كه ستادهاي تبليغاتي آنها پيش بيني كرده اند، هستند.
ديدار چهره به چهره با مردم در مساجد و مكان هاي عمومي و برگزاري نشست با اقشار و گروه هاي مختلف همچون دانشجويان، صاحبان فرهنگ و هنر، كارگران، مهندسين، اصناف و اهالي بازار صنعتگران و ورزشكاران و فعالان ديگر عرصه ها از جمله برنامه هاي نامزدهاي انتخابات در استان قزوين مي باشد.
حضور در جمع نمازگزاران در مساجد شهرها و روستاهاي مختلف نيز از جمله برنامه هاي پررنگ برخي نامزدهاي انتخابات قزوين در راستاي معرفي و تبليغ خود است.
برخي نامزدها نيز با حضور در روستاها و شهرهاي كوچك تلاش دارند تا با تبليغ و معرفي خود آراي مردم در نقاط كم جمعيت را به سوي خود روانه كنند.
بازار اعلام حمايت گروه ها و جريان هاي سياسي و شخصيت ها از جمله هنرمندان، ورزشكاران و چهره هاي سياسي از نامزدهاي انتخابات در استان قزوين نيز داغ داغ است.
خيلي از اصناف نيز پوسترهاي تبليغاتي نامزدهاي مورد حمايت خود را روي شيشه فروشگاه و مغازه خود چسبانده اند و بعضي خودروها نيز تصوير نامزد مورد نظرشان را بر روي در و شيشه خودروي خود نصب كرده اند.
برخي فعالان ستادهاي تبليغاتي نامزدها علاوه بر پخش تراكت در خيابانهاي مركزي و شلوغ شهر، از اواخر شب تا بامداد هر روز، ضمن نصب پوستر نامزدهاي مورد علاقه خود در جايگاه هايي كه از سوي شهرداري پيش بيني شده، در محلات و مناطق مختلف شهرها و حاشيه آن رفته و تصوير، زندگي نامه و تراكت هاي تبليغاتي نامزدهاي مورد حمايت خود را خانه به خانه توزيع مي كنند.
در كنار اين ها، بنرهاي حاوي تصاوير و شعارهاي انتخاباتي نامزدها نيز در كنار ستادهاي تبليغاتي چشم نوازي مي كند، با اين حال بر اساس گزارش هاي بدست آمده در روزهاي اخير آندسته از تبليغات غيرمتعارف و بنرهاي خارج از اندازه توسط كميته امحاء ستاد انتخابات استان جمع آوري شده اند.
چاپ تصوير، زندگينامه و برنامه در هفته نامه هاي محلي و پايگاههاي خبري پر بيننده نيز از ديگر شيوه هايي است كه نامزدها به آن مبادرت كرده اند.
در كنار تبليغات كاغذي يا سنتي، گروه ها و كمپين هاي چند صد نفره ايجاد شده در فضاهاي مجازي براي حمايت از نامزدهاي انتخاباتي به ويژه افراد شاخص روز به روز در حال گسترش است.
همچنين حاميان يكي از نامزدها در اقدامي ابتكاري از اعضاي گروه در شبكه اجتماعي حامي يك كانديدا خواسته تا پيام هاي پشتيباني خود را روي برگه اي نوشته و پس از گرفتن عكس، آن را به اشتراك بگذارند.
بعضي از گروه هاي شبكه هاي اجتماعي نيز محل كري خواني هواداران نامزدها شده كه البته اين مساله در مقايسه با تبليغات رسمي و معرفي برنامه هاي نامزدها ناچيز است.
بازار عرضه اقلام تبليغاتي همچون خودكار و دفترچه حاوي نام و تصوير كانديداهاي انتخابات به همراه سي دي معرفي نامزدها نيز داغ است و برخي ستادهاي تبليغاتي، از اين شيوه براي جلب نظر مردم به سمت خود استفاده مي كنند.
ستادهاي انتخاباتي برخي از نامزدها نيز در خيابان هاي مركزي و پر جمعيت قزوين و ديگر شهرهاي اين استان دائر شده است تا نهايت استفاده تبليغاتي از شلوغي و ازدحام جمعيت برده شود.
در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان قزوين 79 نامزد از سه حوزه انتخابيه شامل قزوين-آبيك-البرز، بوئين زهرا-آوج و تاكستان براي كسب چهار كرسي رقابت مي كنند.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفند ماه جاري برگزار مي شود.
3013/ 6128
قزوين-ايرنا- كمتر از 72 ساعت مانده به پايان مهلت قانوني تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي، فضاي استان قزوين متاثر از جنب و جوش تبليغاتي نامزدها است.