۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81975826
T T
۰ نفر
رئيس دانشگاه ايلام: مردم با شركت در انتخابات از حقوق خود دفاع مي كنند

ايلام - ايرنا - رئيس دانشگاه ايلام گفت: شركت در انتخابات جزو حقوق اساسي شهروندان است و مردم با حضور در انتخابات و ريختن آراي خود به صندوق ها، از اين حق خود به درستي دفاع مي كنند.

محمد علي اكبري روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: مردم با حضور آگاهانه در پاي صندوق هاي راي مي توانند چهار سال با خاطري آسوده شاهد نقش آفريني كساني باشند كه به آنها اجازه حضور در مجلس را داده اند.
وي افزود: با توجه به جايگاه رفيع نمايندگي مجلس در كشور، از جامعه دانشگاهي و تمامي آحاد جامعه درخواست مي شود حضوري فراگير در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبري داشته باشند.
علي اكبري تاكيد كرد: چهره هاي قابل انتخاب در انتخابات داراي برتري نسبي هستند و بايد همه تلاش كنند در مقايسه نامزدها با يكديگر، نامزد اصلح را انتخاب كنند.
رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينكه رسالت جامعه دانشگاهي تبيين فرهنگ درست انتخاباتي است، گفت: دانشگاهيان در خصوص هدايت فرهنگ انتخاباتي به مسير درست و اصولي دغدغه دارند.
علي اكبري افزود: بايد بدون جانبداري از نامزد مشخصي راهكارها و برنامه هاي نامزدها به چالش كشيده شود و اين بهترين راه براي كمك به انتخاب درست و آگاهانه مردم است.
وي يادآور شد: براي جامعه دانشگاهي بسيار مهم است كه بداند نامزدها براي حل كداميك از مسائل جامعه طرح و برنامه دارد و تا چه اندازه با جغرافياي علمي، اقتصادي و سياسي و مشكلات استان آشنا هستند.
وي اضافه كرد: دانشگاه جايگاهي است كه مي تواند بدرستي اين پرسش ها را مطرح كند و اگر نامزدها پاسخ مناسب داشته باشند مي توانند نظر جامعه دانشگاهي را جلب كنند.
رئيس دانشگاه ايلام گفت: به همين دليل شرايطي براي تشكل هاي دانشجويي دانشگاه ايلام فراهم شده است تا با تبيين فرهنگ درست انتخاب، زمينه انتخاب بهتر براي جامعه دانشگاهي استان فراهم شود.
علي اكبري افزود: برنامه ريزي شده است با حضور 11 نامزد دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اين استان دو نشست پرسش و پاسخ برگزار شود كه شب اول آن (دوشنبه شب) با استقبال پرشور دانشجويان برگزار شد و امشب نيز دومين نشست با حضور برخي ديگر از نامزدها برگزار خواهد شد.
وي ابراز اميدواري كرد حضور نامزدها در دانشگاه و اعلام برنامه هاي آنها باعث شود جامعه دانشگاهي با ملاحظه توانمندي هاي آنها انتخاب درستي در روز هفتم اسفند داشته باشند.
شش هزار دانشجو در 82 رشته تحصيلي از كارداني تا دكترا در دانشگاه ايلام تحصيل مي كنند.
33 نفر نامزد براي كسب 2 كرسي حوزه انتخابيه ايلام و هفت نامزد نيز براي احراز يك كرسي حوزه انتخابيه دهلران رقابت مي كنند.
حوزه انتخابيه ايلام با دو نماينده شامل شهرستان هاي ايلام، چرداول، سيروان، ايوان، مهران و ملكشاهي و حوزه انتخابيه اصلي دهلران با يك نماينده متشكل از شهرستان هاي دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.
استان ايلام همچنين يك سهميه نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري دارد.
6032