۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲
کد خبر: 81977066
T T
۰ نفر
تاكيد ائمه جمعه استان اردبيل بر لزوم حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات

اردبيل - ايرنا - ائمه جمعه شهرهاي استان اردبيل با اشاره به حساسيت اين دوره از انتخابات بر لزوم حضور گسترده و آگاهانه مردم در پاي صندوق هاي راي در هفتم اسفند تاكيد كردند.

به گزارش ايرنا ، امام جمعه نير گفت: معيار در انتخابات اسفند حضور حداكثري و انتخاب اصلح است و همه بايد با اكثريت قاطع در پاي صندوق هاي راي حاضر شويم.
حجت الاسلام ميكائيل مقدسي افزود: مردم حق راي دارند و بايد صالح ترين افراد را راهي مجلس كنند و كساني هم كه اداره صندوق هاي راي را به عهده دارند بايد در كار خود كمال امانت داري را رعايت كنند.
امام جمعه خلخال هم گفت: براي داشتن مجلسي محكم در مقابل هجمه هاي دشمنان انتخابي عاقلانه ، آگاهانه و منطقي و با شور و شعور در هفتم اسفند ضروري است.
حجت الاسلام امير رشتبري افزود: مردم بايد به نمايندگاني راي بدهند كه الگوي رفتاري شهيد مدرس داشته و به اصول مكتب اسلام و آرمان هاي امام راحل ، رهبري و شهداي انقلاب و نظام اسلامي ايران پايبند باشند.
امام جمعه گرمي مغان گفت: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات بار ديگر با آرمان هاي اين نظام اسلامي بيعتي دوباره بسته و با بصيرت و هوشياري به نمايندگاني ولايت مدار ، داراي عملكرد مفيد و دلسوز به نظام و مردم راي خواهند داد.
حجت الاسلام يدالله صفري افزود: انتخاب نمايندگان مجلس نيز بايد بدور از احساسات قومي ، قبيله اي ، كينه اي ، فاميلي ، دوستي و يا وعده هاي فريبنده و اغوا كننده باشد.
وي گفت: انتخاب نماينده اصلح بايد بر مبناي خصوصيات فردي ، اخلاقي ، اجتماعي ، سطح آشنايي به مشكلات منطقه و برنامه محوري صورت بگيرد.
امام جمعه موقت اردبيل نيز گفت: انتخابات مظهر اقتدار نظام و حضور حداكثري در آن باعث مشروعيت و مقبوليت نظام در سطح بين المللي مي باشد.
حجت الاسلام سيد حسن عابديان افزود: شركت در انتخابات به معني سهيم شدن در سرنوشت كشور بوده و هر چه قدر اين حضور گسترده و پرشور باشد مصونيت كشور در دنياي پر تنش امروزي بيشتر مي شود.
وي بيان كرد: همانطور كه مردم ايران با شركت در راهپيمايي 22 بهمن باعث افتخار و سربلندي كشور شدند در هفتم اسفند نيز با حضوري مشابه حماسه اي ديگر خلق خواهند كرد.
او استكبار ستيزي ، دوري از اشراف گري ، شجاعت ، بصير بودن و خادم مردم بودن را از ويژگي هاي يك نامزد اصلح ذكر كرد و افزود: نماينده بايد تنها خود را وام دار مردم بداند و نبايد اسير منابع قدرت و ثروت باشد.
امام جمعه مشگين شهر نيز با دعوت از مردم براي حضور حداكثري در انتخابات پيش رو گفت: شركت در انتخابات نشانه وفاداري مردم به نظام ، آرمان هاي شهدا و انقلاب است و موجب عزت و اقتدار ايران اسلامي در داخل و خارج كشور خواهد شد.
حجت الاسلام رضا با وقار جمعه مشگين شهر با تبيين اهميت مجلس خبرگان رهبري در نظام جمهوري اسلامي ايران افزود: توجه بيشتر به انتخابات مجلس شوراي اسلامي نبايد موجب غفلت مردم از مجلس خبرگان رهبري شود زيرا فقهاي مجلس خبرگان رهبري بازوان توانمند رهبري ورابط بين مردم و نظام اسلامي هستند.
وي با اشاره به نقش اساسي و اصلي مجلس خبرگان رهبري در انتخاب رهبر نظام اسلامي بيان كرد: مجلس خبرگان نقش مشورتي براي مسوولان و نقش حمايتي از نظام را نيز بر عهده دارند.
امام جمعه شهرستان كوثر نيز گفت: حضور آگاهانه در انتخابات اسفند حركت در مسير شهداست.
حجت الاسلام عسگر بيگي افزود: شهدا چراغ راهنما براي دنياي اسلام و انقلاب هستند و در شرايطي كه بيش از 300 شبكه فارسي زبان براي تفرقه و فتنه افكني از سوي دشمنان اسلام و انقلاب تدارك ديده شده مردم و مسوولان بايد به هوش و به گوش باشند.
او اظهار كرد: درسي كه شهدا به ما آموختند درس بصيرت ، آگاهي ، وفاداري، مردانگي و شناخت در حوزه ها و عرصه هاي مختلف بود و نسل سوم انقلاب وظيفه دارد براي حفظ و احقاق اين ارزش ها به ويژه در موضوع بصيرت و شناخت تلاش و در انتخابات پيش رو آن را به منصه ظهور برساند.
او گفت: امت اسلامي شناخت و بصيرت كامل در عرصه هاي مختلف سياسي و اجتماعي دارد و با آگاهي و شناخت كامل نماينده اصلح خود را انتخاب خواهند كرد.
امام جمعه شهرستان مرزي بيله سوار مغان هم اظهار كرد: انتخابات صحنه قدرتمندي نظام مردم سالاري ديني است و ملت ايران همچون دوره هاي گذشته با حضور گسترده خود در آن مهر تاييد ديگري بر پايبندي و وفادداري خود به اين نظام و آرمان هاي آن خواهند زد.
حجت الاسلام كريم قياسي همچنين با اشاره به جايگاه مهم مجلس شوراي اسلامي افزود: مجلس دهم بايد مجلس قوي و متكي به داخل كشور باشد، مجلس جايگاه بزرگي در كشور دارد و بايد انسان هاي باتقوا ، ارزشي ، مومن ، انقلابي در آن حضور يابند.
امام جمعه سرعين هم با اشاره به نزديكي به انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخابات در كشور ما نمود وحدت بين اقشار مختلف اين سزمين است .
حجت الاسلام محمود اصغري افزود: مردم با حضور گسترده در پاي صندوق هاي راي در واقع به مستحكم تر شدن پايه هاي نظام اسلامي كمك كرده و وحدت و همدلي خود را به نمايش مي گذارند.
او يكي از اركان وحدت مردم را همين انتخابات دانست كه از هر گروه و جبهه اي براي حفظ آرمان هاي انقلاب به پاي يك صندوق راي مي ايند تا آينده خود را رقم بزنند.
حجت الاسلام اصغري ادامه داد: انتخاب درست مردم بي شك مي تواند باعث سرافرازي ايران اسلامي در جهان باشد پس بايد در انتخاب خود صلاحيت ها را بيشتر مد نظر داشته باشيم
خطيب نماز جمعه شهرستان سرعين تاكيد كرد كه مردم بايد هوشيار بوده و فريب توطئه هاي شوم دشمنان را نخورند و با حضور در صحنه و انتخاب نامزدهاي اصلح در تعيين سرنوشت خود مشاركت داشته باشند.
حجت الاسلام علي يوسف زاده امام جمعه نمين نيز گفت: مردم بايد با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب اصلح ترين افراد به تحقق حماسه سياسي مورد نظر رهبري كمك كنند.
حجت الاسلام رشادي امام جمعه پارس آباد مغان نيز مردم را به حضور گسترده در انتخابات و نامزدهاي مجلس را به پرهيز از دامن زدن به مساله طايفه گرايي فراخواند و گفت: حضور در انتخابات موجب تثبيت پايه هاي نظام مي شود.
و با تاكيد بر اينكه انتخابات از واجبات بوده و تكليف شرعي است گفت: صرف حضور در انتخابات عمل به يك واجب ديني است و اينكه به چه كسي راي مي دهيم اين بستگي به شناخت و اراده شخص داشته و در درجه دوم اهميت قرار دارد.
وي اظهار كرد: شركت در انتخابات در واقع بيعت با اركان نظام ، ولي فقيه و نظام و اسلام است و همه مردم بايد با درك شرايط موجود به خواسته مقام معظم رهبري لبيك گفته و با حضور حماسي خود در پاي صندوق هاي راي يك بار ديگر چشمان دشمنان قسم خورده اين نظام را خيره كنند.
استان اردبيل با 10 شهرستان يك ميليون و 250 هزار نفر جمعيت دارد و بر اساس اعلام ستاد انتخابات كشور جمعيت واجد شرايط براي راي دادن در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري 998 هزار و 499 نفر مي باشد.
اين استان با پنج حوزه انتخابيه هفت نماينده در مجلس شوراي اسلامي نماينده دارد.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفند ماه برگزار خواهد شد.
6018/6016