۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱
کد خبر: 81977174
T T
۰ نفر
فني و حرفه اي با بنياد نخبگان تفاهم نامه همكاري امضا مي كند

كرمانشاه - ايرنا - مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان كرمانشاه اعلام كرد كه اين اداره به زودي با بنياد ملي نخبگان و دانشگاه صنعتي تفاهم نامه امضا مي كند.

به گزارش ايرنا، داوود ناصري‌اميد روز چهارشنبه در جلسه شوراي مهارت كرمانشاه كه در استانداري كرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تهيه سند آموزش‌هاي مهارتي استان از مهمترين اقدامات بوده كه در فراز و نشيب تأمين اعتبارات مانده است.
وي به وظايف شوراي مهارت استان اشاره كرد و گفت: تشكيل كميته مهارت در شهرستان‌ها، معرفي افراد نيازمند مهارت به مراكز فني و حرفه‌اي، قانون الزام فراگيري آموزش‌هاي فني از سوي دستگاه‌هاي مرتبط و ارائه تسهيلات به آموزشگاه‌هاي آزاد استان از جمله كارهاي شوراي مهارت استان است.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان كرمانشاه با اشاره به جمعيت دانشجويان كشور در مقاطع مختلف اظهار داشت: اكنون به ازاي هر پنج كارشناس يك تكنسين در كشور آموزش داده مي‌شود.
ناصري‌اميد بر تربيت نيروهاي مهار در دانشگاه ها تاكيد كرد و گفت: اداره كل فني و حرفه اي استان كرمانشاه تلاش مي كند با در اختيار قرار دادن امكانات و تجهيزات خود به دانشگاه در زمينه مهارت آموزي كمك كند.
وي افزود: در اين زمينه 144 هزار نفر ساعت تعهد اموزشي داشتم اما 150 هزار نفر ساعت دوره آموزشي برگزار كرديم.
ناصري اميد افزود: براي آموزش دانشجويان با پارك علم و فناوري و دانشگاه پيام نور تفاهم نامه امضا كرده ايم و تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتي و بنياد ملي نخبگان نيز به زودي امضا مي شود.
7445/8066