۶ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۰۶
کد خبر: 81978302
T T
۰ نفر
حمایت ایران از ملت و مقاومت فلسطین وعصبانیت صهیونیست ها

بیروت – ایرنا - « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ، در نشست اعلامیه تهران برای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین به ویژه انتفاضه قدس، كمك های ایران را تشریح كرد كه با استقبال گرم فلسطینی ها و عصبانیت صهیونیست ها مواجه شد.

به گزارش ایرنا، فتحعلی در این نشست كه در محل سفارت ایران در بیروت و با حضور سران گروه های ملی ومقاومت فلسطین مقیم لبنان از جمله جنبش های حماس و جهاد اسلامی برگزار شد و بازتابی گسترده در منطقه به ویژه فلسطین داشت، بر ادامه حمایت ایران از ملت مظلوم فلسطین در رویاروئی به دشمن صهیونیستی تاكید كرد.
سفیر ایران در بیروت از امت اسلامی و عربی خواست تا با تمام توان برای كمك به ملت مجاهد فلسطین تلاش كنند و برای رفع رنج های این ملت مظلوم در مقابل جنایات روز افزون اشغالگران صهیونیست و حمایت از انتفاضه قدس تا آزادسازی كامل سرزمین اشغالی فلسطین و قدس شریف متحد و یكپارچه شوند.
در این نشست ، شیخ « ماهر حمود» روحانی برجسته اهل تسنن لبنان و دبیركل اتحادیه جهانی علمای مقاومت، «حسن حب الله» رئیس كمیته حمایت از مقاومت فلسطین و مسئول پرونده فلسطین در حزب الله، « طلال ناجی» معاون دبیركل جبهه مردمی فلسطین، « اسامه حمدان» مسئول روابط بین الملل حماس، «علی بركه »نماینده حماس در لبنان و« ابوعماد الرفاعی» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان حضور داشتند.
اسامه حمدان در سخنانی با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای كمك های مستمر از ملت ، مقاومت و انتفاضه فلسطین ، تاكید كرد كه نابودی رژیم صهیونیستی بهترین دستاورد برای امت عربی و اسلامی خواهد بود.
مسئول روابط بین الملل جنبش حماس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یك تحول راهبردی بزرگ در منطقه یاد كرد و گفت كه آثار بزرگ و مثبت این تحول بزرگ را بر پرونده فلسطین مشاهده می كنیم.
حمدان افزود: ما امروز در فلسطین در مقابل نسلی مقاوم و شهادت طلب قرار داریم كه تصمیم دارند تحولی راهبردی در معادله مبارزه و نبرد با دشمن صهیونیستی ایجاد كنند.
وی خاطرنشان كرد: انتفاضه و مقاومت فلسطین یك پیام دارد و آن حذف رژیم سعودی از نقشه منطقه است و این بزرگترین دستاورد ملت فلسطین بلكه همه امت اسلامی و عربی است و انشاء الله به زودی شاهد تحقق آن خواهیم بود.
حسن حب الله نیر درسخنانی هم از همه كشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای كمك به ملت فلسطین اقدام كنند.
« ابو احمد فواد» معاون دبیركل جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از ملت ، مقاومت فلسطین و انتفاضه قدس از كشورهای عربی و اسلامی خواست تا رفتاری مانند ایران در پیش بگیرند.
وی افزود: ایران همواره شعارها و مواضع اصولی خود را جامه عمل می پوشاند و هرگز اظهارات و تاكیدات حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین فراموش نمی كنیم.
ابواحمد فواد با تبریك به محور مقاومت برای كسب پیروزی ها، تاكید كرد كه انتفاضه تا پیروزی نهائی و تحقق همه اهداف ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت.
طلال ناجی هم گفت كه ایران با پرونده فلسطین به عنوان یك پرونده خودی تعامل می كند و هیچگاه ملت و مقاومت فلسطین را تنها نگذاشته است.


** عصبانیت صهیونیست ها
بعداز تاكید مجدد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بر ادامه حمایت ایران از ملت و مقاومت فلسطین و انتفاضه قدس، « اوفیر گندلمان» سخنگوی كابینه رژیم صهیونیستی گفت كه توافق هسته ای به ایران اجازه داده است تا نقش اصلی خود را بیش از گذشته در منطقه بازی كند.
اعلام مجدد حمایت ایران از ملت و مقاومت فلسطین همچنین وزارت خارجه رژِیم صهیونیستی و « موشه یعلون» وزیر جنگ این رژیم را عصبانی و خشمگین كرد.
خاورم ** 1324