۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲
کد خبر: 81978469
T T
۰ نفر
ايام نوروز دو نمايشگاه صنايع دستي در شهرستان برخوار برپا مي شود

برخوار، اصفهان - ايرنا - مسئول ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان برخوار از برپايي دو نمايشگاه صنايع دستي در ايام نوروز در شهرستان برخوار برپا مي شود.

علي محمد فصيحي روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در اين نمايشگاه ها، صنايع دستي و همچنين سوغات ويژه شهرستان برخوار براي مسافران نوروزي در معرض فروش و نمايش قرار مي گيرد.
وي با اشاره به معرفي شهرستان در قالب بروشور، بنر و اقلام تبليغاتي به مسافران افزود: پنج هزار بروشور تبليغاتي جاذبه‌هاي گردشگري و اماكن تاريخي اين شهرستان را به مسافران نوروزي معرفي مي كند.
مسئول ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تصريح كرد: لوح هاي فشرده نيز بمنظور آشنايي مسافران با اماكن تاريخي و صنايع دستي شهرستان به مسافران داده مي شود .
فصيحي با بيان اينكه بيش از يكصد اثر تاريخي در شهرستان برخوار وجود دارد افزود: تاكنون 18 اثر تاريخي اين شهرستان در فهرست آثار ملي ثبت شده و همچنين دو اثر معنوي نيز در فهرست ميراث فرهنگي نامملوس ثبت ملي شده است.
وي با اشاره به ورود تعداد زيادي مسافر از سراسر كشور به استان اصفهان گفت: با توجه به همجواري شهرستان برخوار به استان اصفهان برخي از مسافران بدليل كمبود مركز اقامتي مناسب در استان به شهرستان برخوار منتقل مي شود.
مسئول ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري برخوار خاطرنشان كرد: هماهنگي لازم با ستاد خدمات سفر استان به منظور اقامت مسافران در شهرستان برخوار انجام شده است و بيش از 20 مدرسه در اين شهرستان تجهيز شده و درصورت افزايش مسافر سالن هاي ورزشي نيز به منظوراسكان مسافران نوروزي آماده شده است.
فصيحي افزود: سه كانكس در ورودي هاي شهرستان به منظور خوش آمدگويي به مسافران و راهنمايي آن ها نيز از ديگر برنامه هاي گردشگري در ايام نوروز است.
شهرستان برخوار دومين توليد كننده صنايع دستي استان مي باشد و بيش از دو هزار نفر در 35 رشته صنايع دستي شهرستان برخوار اشتغال دارند.
شهرستان برخوار با 120 هزار نفر جمعيت در 10 كيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.
طغ/7137/6994/ 6022