۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸
کد خبر: 81978597
T T
۰ نفر
ملت به عنوان حق و تكلیف با حضور در پای صندوق‌های رای اعمال نظر می كنند

زنجان - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و كارشناس مسائل سیاسی گفت: ملت ولایتمدار ایران به عنوان حق و تكلیف در هفتم اسفند با حضور در پای صندوق‌های رای اعمال نظر می كنند.

اصغر پرتوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 37 سالی كه از شكل گیری انقلاب اسلامی سپری می شود حق تعیین سرنوشت از طرف مردم به وسیله انتخابات تحقق عملی پیدا كرده است.
وی انتخابات را یكی از افتخارات مهم ملت ایران عنوان كرد و یادآورشد: به طور متوسط در این كشور، سالانه یك انتخابات برگزار می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و كارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم برای انتخاب فرد مورد نظر خود اصلح ترین شخص را بر اساس برنامه‌ها و دیدگاه‌هایی كه از سوی احزاب مطرح می شود، انتخاب كنند.
پرتوی اظهاركرد: حضور در پای صندوق‌های رای حق بزرگی است كه به ملت ولایتمدار ایران اعطا شده است و باید ملت قدردان آن باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و كارشناس مسائل سیاسی گفت: نباید از اینكه مردم ایران انتخابگر و تاثیرگذار در سرنوشت سیاسی خود هستند، بی تفاوت از كنار این مساله عبور و باید این حق را برای همیشه تاریخ حفظ كنند.
پرتوی دخالت و مشاركت مردم در تعیین سرنوشت خود را یكی از آرمان‌های انقلاب بیان كرد و افزود: این آرمان‌ها از انقلاب مشروطه ایران از سال 1285 به عنوان هدفی بزرگ و مهم برای ملت ایران مطرح بود.
وی ادامه داد: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی برای شكل گیری و نهادینه كردن دخالت و مشاركت مردم در تعیین سرنوشت خود در تلاش بودند.
پرتوی خاطرنشان كرد: حق تعیین سرنوشت برای ملت ایران به دستان خود بعد از انقلاب اسلامی و با مشاركت آنان، به عنوان هدفی بزرگ و آرمانی محقق شد.
وی تاكید كرد: این آرمان‌های تاثیرگذار و مهم ملت ولایتمدار برای انقلاب اسلامی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به تصویب رسیده است.
بر اساس اعلام وزارت كشور و مركز آمار 775 هزار و 820 نفر از جمعیت یك میلیون و 74 هزار نفری در استان زنجان واجد شرایط رای دادن و تعداد رای اولی های این استان 16 هزار و 535 نفر هستند.
سه نامزد انتخاباتی برای مجلس خبرگان در استان زنجان از 22 بهمن اقدام به تبلیغ كرده اند كه تا پنجم اسفند ادامه خواهد داشت.
مجلس شورای اسلامی دارای 290 كرسی است كه از این تعداد پنج كرسی مربوط به نمایندگان استان زنجان است.
7325/6085