۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۵۸
کد خبر: 81983919
T T
۰ نفر
نتایج قطعی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی اعلام شد

ارومیه- ایرنا- فرمانداری ارومیه نتایج قطعی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی را اعلام كرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، در اطلاعیه فرمانداری ارومیه آمده است: با توجه به شمارش آرای حوزه انتخابیه آذربایجان غربی، آیت الله میرعلی اكبر قریشی، آیت الله عسگر دیرباز و حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری با كسب بیشترین آرا به پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری راه یافته اند.
در ادامه این اطلاعیه آورده شده است: از مجموع یك میلیون و 511 هزار و 652 برگ رای ماخوذه در آذربایجان غربی، آیت الله میرعلی اكبر قریشی با 822 هزار و 27 رای، آیت الله عسگر دیرباز با 397 هزار و 407 رای و حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری با 247 هزار و 240 رای بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: حجت الاسلام منصور مظاهری با 219 هزار و 337 رای و حجت الاسلام عباس شاه رفعتی با 176 هزار و 52 رای در رده های چهارم و پنجم فهرست نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی قرار گرفتند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه امسال در كشور و آذربایجان غربی برگزار شد.
در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری 34 نفر ثبت نام كرده بودند كه پس از بررسی های شورای نگهبان، سه نفر در این حوزه مورد تایید صلاحیت قرار گرفتند و در زمان تغییر حوزه نیز دو نفر به جمع این تعداد افزوده شدند.
به گزارش ایرنا، 30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشاركت داشتند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یك هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده بود.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شد.
2093/1905