۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81984452
T T
۰ نفر
حضور فعالانه پزشكان در دوران دفاع مقدس برگ زرين جامعه پزشكي است

اهواز - ايرنا - رئيس جامعه جراحان ايران گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، حضور فعالانه كادر پزشكي در جبهه ها از نقاط درخشان و از برگ هاي زرين جامعه پزشكي كشور است.

به گزارش ايرنا ايرج فاضل روز دوشنبه در آيين آغاز به كار ششمين كنگره علمي ميان دوره اي طب رزم تروما در سرسراي شهداي دانشگاه علوم پزشكي اهواز اظهار كرد: در دوران دفاع مقدس، هيچ دغدغه اي در زمينه تامين نيروي انساني پزشكي در جبهه ها وجود نداشت و احساس مسئوليت پزشكان به افراد اين مرز و بوم ستودني است.
وي با اشاره به اينكه مقوله پزشكي از جمله مسائل مهم در دوران بحران جنگ تحميلي بود، افزود: در طول جنگ تحميلي مجروحان حاد در نزديك ترين محل به خط آتش درمان مي شدند و مجروحان سبك تر به بيمارستان هاي شهرستان ها فرستاده مي شدند و اين شيوه با احداث بيمارستان هاي صحرايي آغاز شد.
فاضل با اشاره به اينكه آموزش و صيانت از حرفه در اين حوزه اهميت زيادي دارد، ادامه داد: حفظ و صيانت اخلاق پزشكي به عهده خود پزشكان است و از وظايف مهم جامعه جراحان، رسيدگي به مسائل اخلاقي است.
رئيس جامعه جراحان ايران گفت: كشور ايران جراحان تازه نفس و آماده براي برخورد با مجروحان جنگي داشته و جراحان مملكت در طول جنگ تحميلي بسيار ورزيده شدند و اين كنگره ها براي تجديد آمادگي پزشكان مفيد است.
وي اظهار كرد: جراحان بايد علاوه بر آموختن علم، اصول انساني و اخلاقي را در كار رعايت كرده و با خضوع و فروتني رفتار كنند.
فاضل به پزشكان توصيه كرد: براي حفظ جايگاه مقدس خود، در مقابل بيماران كريمانه رفتار كرده و احساس صميميت و دلسوزي خود را به مردم منتقل كنند.
رئيس جامعه جراحان ايران اظهار كرد: كنگره ساليانه جامعه جراحان ايران نيز از بزرگترين ها كنگره ها در كشور، هفته سوم ارديبهشت در تهران برگزار مي شود و جمع زيادي از جراحان در آن شركت مي كنند.
رئيس جامعه جراحان خوزستان نيز در حاشيه اين كنگره به خبرنگاران گفت: جامعه جراحان ايران حدود 2 هزار پزشك دارد كه حدود 250 تا 300 نفر مربوط به خوزستان است.
نوذر درستان افزود: اكنون از نظر تجهيزات نسبت به دنيا كمبودي وجود ندارد و حتي در برخي موارد از جمله ام آر آي و سي تي اسكن از كشورهاي اروپايي هم جلوتر هستيم.
ششمين كنگره علمي تروما و طب رزم و نخستين كنگره ميان دوره اي جامعه جراحان با محوريت مديريت بحران، راهكارهاي مقابله با حملات بيولوژيك، هسته اي يا ميكروبي، اقدام هاي لازم براي رسيدگي به بيماران ترومايي و انتقال تجربيات پزشكان مربوط به هشت سال دفاع مقدس روز دوشنبه در اهواز آغاز بكار كرد.
ششمين كنگره علمي تروما و طب رزم و نخستين كنگره ميان دوره اي جامعه جراحان و چهارمين آئين اعطاي جايزه ملي شهيد دكتر رهنمون 10 و 11 اسفند در دانشگاه علوم پزشكي اهواز و 12 و 13 اسفندماه در بيمارستان صحرايي امام علي (ع) آبادان برگزار مي شود.
2077/6037/3004
۰ نفر