۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81986959
T T
۰ نفر
رونمايي ازمحصولات ورزشي حاوي گرافن در نمايشگاه مونيخ

تهران-ايرنا-محصولات ورزشي حاوي گرافن در نمايشگاه بين المللي تجهيزات ورزشي (ISPO) مونيخ عرضه شد.اين محصولات شامل منسوجاتي است كه با استفاده از گرافن عملكرد بهتري پيدا كرده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا ازستاد ويژه توسعه فناوري نانو، جيوليو سيزارو از مديران شركت كولمار (Colmar ) كه در نمايشگاه بين المللي تجهيزات ورزشي مونيخ از محصولات حاوي گرافن خود رونمايي كرده گفت: اين اولين باري است كه فناوري شركت گرافن پلاس در محصولات ورزشي ما مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي بيان كرد: منسوجات حاوي گرافن به زودي وارد بازار خواهند شد، با اين فناوري جديد، فرصت‌هاي تازه‌اي در بخش منسوجات و تجهيزات ورزشي ايجاد مي‌شود، شركت كومار نشان داده است كه در حوزه منسوجات پيشرو است و اين محصولات جديد مبتني بر گرافن گواهي بر وضعيت اين شركت در بازار است، ما معتقديم كه انقلابي در دنياي نساجي و ادوات ورزشي در حال وقوع است.
راهكارهايي كه اخيرا با استفاده از گرافن ارائه شده توانسته فناوري‌هاي مختلف را به شدت ارتقاء دهد براي مثال پارچه‌هاي حاوي گرافن براي اولين بار در توليد ادوات ورزشي به كار گرفته شده كه موجب بهبود عملكرد ورزشكار مي‌شود.
يكي از نقش‌هاي مهم گرافن، فيلتر بودن بين بدن و محيط خارجي است كه مي‌تواند دماي مناسب براي ورزشكار را تامين كند، البسه هوشمند مي‌تواند كمك شاياني به ورزشكار كند.
با استفاده از گرافن مي‌توان گرما بدن را براي ورزشكاراني كه در محيط سرد فعاليت دارند، حفظ كرد و اگر ورزشكار در محيط گرم فعاليت دارد گرافن مي‌تواند گرما پخش كند، گرافن موجود در لباس مي‌تواند اصطكاك با آب و هوا را كاهش داده و عملكرد ورزشكار را ارتقاء مي‌دهد.
همكاري ميان شركت كولمار و گرافن پلاس موجب وارد شدن محصولات گرافني ايده‌آلي به بازار شده است كه از ان جمله مي‌توان به لباس اسكي و واترپولو اشاره كرد.
علمي (1)** 9340**1440
۰ نفر