۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۱۵
کد خبر: 81988184
T T
۰ نفر
صداو سيماي مركز كردستان با برنامه هاي شاد و متنوع به پيشواز سال نو مي رود

سنندج- ايرنا- صدا و سيماي مركز كردستان براي نوروز امسال برنامه هاي شاد و متنوعي را در بخش هاي سيما و صدا تدارك ديده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا در بخش صدا برنامه 'نوروزي كورده واري' ويژه تحويل سال به تهيه كنندگي علي يونسي از ساعت شش و 30 دقيقه صبح الي هشت و 30 دقيقه صبح به روي آنتن مي رود.
اين برنامه به صورت زنده پخش خواهد شد و در طي برنامه با مراكز ديگر ارتباط مستقيم برقرار مي شود و سعي دارد لحظاتي شاد و مفرح را براي شنوندگان به ارمغان بياورد.
از 29 اسفند لغايت 13 فروردين نيز برنامه 'جيژواني به هار' هر روز از ساعت 9 الي 11 به تهيه كنندگي تورج ميناگري، حسين سلطانيان، علي يونسي و مهدي حبيبي از صداي مركز كردستان پخش مي شود.
اين برنامه شامل بخش هاي موسيقي محلي و ايراني اقوام، نمايش، گزارش، كارشناسان ادبي فرهنگي، بهداشتي وغيره است و از ديگر بخش هاي اين برنامه مسابقه تلفني و پيامكي است.
صداي مركز كردستان همچنين برنامه ديگري با عنوان 'به هاري كورده واري' را از اول فروردين تا 13 فروردين، هر روز از ساعت 16 الي 18 به تهيه كنندگي علي رحماني، ندا نقيبي و علي يونسي پخش خواهد كرد.
گروه نمايش مركز كردستان نيز ضبط و توليد نمايش هاي كوتاه نوروزي براي ويژه برنامه هاي (نوروزي كورده واري، به هاري كورده واري، جيژواني به هار) به تعداد 92 باكس و به مدت حدود 720 دقيقه به تهيه كنندگي و نويسندگي آزاد پير خضري، فتانه مرادي و افشين خدري تدارك ديده است.
**در حوزه سيما نيز برنامه هاي جالب و متنوعي مختص ايام نوروز تهيه شده است.
ويژه برنامه 'سالي تازه هاته وه' به معني (سال نو آمد) به مدت 60 دقيقه هر شب با اجراي سه مجري و با آيتم هاي متنوعي از جمله معرفي نخبگان كرد، مهمانان نوروزي، اجراي زنده گروه هاي فولكلور و خوانندگان كُرد زبان، آداب و رسوم مردم كردستان در ايام نوروز، معرفي بازي ها و معرفي آئين هاي بومي نوروزي در بهار از سيماي مركز كردستان به صورت زنده پخش مي شود.
برنامه هاي زنده 'سلاو كردستان' و 'ژياني نوي' ويژه نوروز در ساعات فعلي همان برنامه ها ادامه خواهند يافت.
سريال جذاب 'شاكي' به تهيه كنندگي و كارگرداني ستار چمني گل از توليدات سيماي مركز كردستان در 13 قسمت در ايام نوروز پخش مي شود و در اين سريال شاد و طنز اجتماعي بازيگران سرشناس استان به ايفاي نقش مي پردازند.
برنامه ويژه تحويل سال با عنوان 'سالي تازه هاته وه' نيز از ساعت 6 و 30 دقيقه صبح الي 8و 30 دقيقه صبح از سيماي مركز پخش مي شود.
موسيقي تصويرهاي كوتاهي تحت عنوان 'اقليم' براي معرفي جاذبه هاي گردشگري استان كردستان در سنندج، مريوان و اورامان توليد شده و علاوه بر پخش از شبكه استاني، براي شبكه هاي سراسري سيما ارسال خواهد شد.
در اين برنامه ها به موضوعاتي از قبيل رعايت نكات ايمني و بهداشتي، معرفي آداب و رسوم مردم استان در اين ايام، معرفي اماكن گردشگري و صنايع دستي، اطلاع رساني از شرايط جوي و هواشناسي، معرفي استان و اطلاع رساني از عملكرد ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان پرداخته خواهد شد.
7348/1904