۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵
کد خبر: 81989651
T T
۰ نفر
امام جمعه اردبيل: تركيب نمايندگان نشان دهنده سلامت انتخابات است

اردبيل - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل تركيب نمايندگان دوره دهم مجلس شوراي اسلامي را يكي از نشانه هاي سلامت انتخابات در كشور دانست.

به گزارش ايرنا ، آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل با قدرداني از حضور بيش از 61 درصدي مردم استان اردبيل در انتخابات گفت: انتخابات ايران مهندسي شده نيست و نتيجه آن از پيش تعيين نشده ، همان طور كه مردم به رئيس مجلس خبرگان راي ندادند.
وي افزود: دو نفر از اعضاي شوراي نگهبان در اين انتخابات كنار گذاشته شدند كه اين نشان مي هد مردم آزادند براي اداره كشور تصميم بگيرند و اگر دنيا مي خواهد سلامت انتخابات و اوج مردم سالاري ديني را تماشا كند انتخابات ايران نمونه آن است.
نماينده ولي فقيه در استان اردبيل بيان كرد: در برخي كشورها تنها حزب حاكم حق شركت در انتخابات را دارد و يا در برخي ديگر رياست جمهوري را مادام العمر كردند ، حتي در ايالات متحده نيز لابي صهيونيسم (آي پك) با حمايت نامزد جمهوري خواهان به دنبال ايجاد آشوب در دنياست.
او افزود: اگر دنيا در هرج و مرج باشد رژيم غاضب صهيونيستي نفس مي كشد اما بايد سوال كرد اين خواست مردم آمريكا نيز هست.
آيت الله عاملي گفت: سيستمي كه اين انتخابات سالم را برگزار كرد و تكثرگرايي را به نمايش گذاشت و تشريفاتي نبود ، از سال 1376 شبكه هاي ماهواره اي مردم را به شركت نكردن در انتخابات دعوت مي كنند با اين استدلال كه رئيس جمهوري از پيش مشخص شده اما هر بار نتيجه خلاف پيش بيني ها شد.
وي ادامه داد: اين سيستم كه انتخاباتي سالم برگزار كرد هم در سال 1372 و هم در سال 1388 وجود داشت و كسي نمي تواند بگويد راي من كو ، اين ظلم به كشور و ملت است.
امام جمعه اردبيل گفت: رهبر معظم انقلاب راي را حق الناس خواند زيرا هر حكومتي كه انتخابات آزاد برگزار مي كند به معني آن است كه به ملت خود اعتماد دارد و از مردم نمي هراسد.
او با بيان اينكه پشتيباني مردم بزرگترين سرمايه است ، افزود: 171 كانال ماهواره اي فارسي زبان تلاش بسياري كردند اما انتخابات دشمن را از توهم خارج كرد و همه محاسبه هاي مراكز تحقيقاتي را بهم ريخت.
آيت الله عاملي گفت: حضور نامزدها و احزاب انتخابات را پرشور كرد اما بايد انتخابات ها را آسيب شناسي و كمبودها را شناسايي كنيم، در اين دوره بداخلاقي ها از جمله بازار تهمت و تخريب گرم بود.
وي افزود: بداخلاقي ها گامي به عقب بود و همه بايد بروند و توبه كنند چرا كه سال ها طول مي كشد تا آثار اين تخريب ها را از بين ببريم.
نماينده ولي فقيه در استان اردبيل همچنين با اشاره به سفر رئيس جمهوري آذربايجان به ايران بيان كرد: روسيه ، آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي هيچ يك نمي توانند دوست مناسبي براي اين كشور باشند.
وي گفت: بخش قابل توجهي از جمعيت ايران را آذري ها تشكيل مي دهند و اكنون شرايط اقتصادي در آن كشور مناسب نيست و با اين حال ايران خود را ملزم به پشتيباني مي داند.
امام جمعه اردبيل گفت: مسائلي كه رهبر معظم انقلاب در ديدار با الهام علي اف بيان كردند رمز عزت و اقتدار آذربايجان است كه اميد مي رود به آنها عمل شود.
8123/6018/1772
۰ نفر