۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۲۳:۰۱
کد خبر: 81995834
T T
۰ نفر
وقتی ساخت كلینیك های درمانی به سد شهرداری برخورد می كند

كرمانشاه - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه از اخذ مجوز برای احداث 10 هزار و 600 متر كلینیك در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: در برخی مناطق با پرداخت عوارض بالا و موانع برای اخذ جواز كار از سوی شهرداری مواجه شده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا دكتر حسین كریم عصر سه شنبه در نشست خبری كه در سرسرای جلسات دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه برگزار شد افزود: برای رفع این مشكل با استانداری به رایزنی می پردازیم.
وی تصریح كرد: برای احداث برخی از این كلینیك ها دو ماه است كه در انتظار جواز كار از سوی شهرداری هستیم و این روند كار را به عقب می اندازد.
به گفته وی، احداث كلینیك های درمانی در بیمارستان های مختلف شهر موجب سهولت در دسترسی بیماران می شود و از سرگردانی و هدررفت وقت آن ها جلوگیری می كند.
این مسئول افزود: كلینیك های درمانی در اكثر شهرستان های استان در سال آینده افتتاح می شود و با دسترسی به نوبت دهی الكترونیكی مانع از ازدحام بیمار در مراكز درمانی می شود.
وی در خصوص تعداد بالای مراجعه كنندگان در بیمارستان محمد كرمانشاهی و كمبود متخصص اظهار كرد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی كودكان محمد كرمانشاهی پذیرای بیمار از چهار استان همجوار است و به همین علت با كمبود فضای فیزیكی مواجه است.
كریم با تاكید براینكه به دنبال توسعه فضای فیزیكی این بیمارستان هستیم ادامه داد: درصددیم با توسعه فضای فیزیكی این مركز خدمات را افزایش دهیم.
وی اضافه كرد: كمبود فضای فیزیكی و ازدحام بیماران یكی از مشكلات ما در زمینه درمان و خدمات سرپایی است و در صورت رفع این معضل به سمت افزایش پزشك متخصص در بیمارستان ها و مراكز درمانی حركت می كنیم.

** راه اندازی دو اورژانس مدرن در سال 95
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه از راه اندازی دو اورژانس بزرگ و مدرن در سال آینده خبر داد و گفت: این دو اورژانس در بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان طالقانی راه اندازی می شود.
وی در ادامه به بحران كمبود پرستار در كشور و استان اشاره كرد و گفت: در همین راستا با همكاری مراكزی همچون دانشگاه آزاد به تربیت پرستار و ایجاد این رشته پرداخته ایم كه اعضای هیات علمی آن از اساتید دانشگاه علوم پزشكی هستند.
كریم نیاز بیمارستان های استان به تخت بیمارستانی را نزدیك به چهار هزار و 200 تخت اعلام كرد و افزود: هم اكنون دو هزار و 200 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد كه با افتتاح چند بیمارستان در شهرستان های استان تنها 500 تخت جبران می شود.
7460/8066