۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81999826
T T
۰ نفر
سرمايه گذاري براي توليد وايجاد اشتغال گامي در تحقق اقتصادمقاومتي است

يزد - ايرنا - مدير عامل مجتمع معدني و صنعت آهن و فولاد بافق با بيان اينكه براي شكوفايي هرچه بيشتر در عرصه هاي مختلف توليد داخلي تلاش خواهيم كرد گفت: سرمايه گذاري بخش خصوصي براي توليد و ايجاد اشتغال گامي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي است.

سيد محسن ابويي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در مجتمع معدني و صنعت آهن و فولاد بافق توانستيم احداث يك زنجيره كامل فولاد را با سرمايه گذاري چند ميليارد ريالي براي تبديل شدن بافق به قطب صنعتي معدني تصميم سازي و برنامه ريزي كنيم.
مديرعامل فولاد ابويي بافق، گندله سازي پنج ميليون تني، كارخانه احياء و كارخانه ذوب و ريخته گري و نورد مقاطع را از جمله زنجيره تكميل فولاد در اين شهر نام برد و افزود: كارخانه فولاد با ظرفيت توليد سالانه 550 هزار تن انواع آهن آلات و چهار هزار و 500 ميليارد ريال سرمايه گذاري چند روز قبل با حضور وزير صنعت، معدن تجارت به بافق راه اندازي شد.
وي خوراك اين كارخانه را شمش آهن عنوان و تصريح كرد: اين خوراك از طريق گندله سازي تامين مي شود و محصول نهايي آن ميلگرد، تير آهن ،نبشي، قوطي و ساير آهن آلات است.
مديرعامل فولاد بافق اضافه كرد: با بهره برداري از اين كارخانه زمينه اشتغال 400 نفر بطور مستقيم و بيش از 900 نفر به صورت غير مستقيم فراهم شده است.
اين مسئول يادآور شد: مقدمات و زير ساخت هاي كارخانه گندله سازي ابويي بافق هم فراهم شده و عمليات اجرايي اين كارخانه با ظرفيت سالانه پنج ميليون تن بزودي آغاز مي شود.
ابويي با بيان اينكه شرايط آب و هوايي اين منطقه باعث شده تا مردمان اين ديار انسانهاي بسيار مقاوم و پرصلابتي باشند افزود: ما توانستيم قدم هاي اوليه براي راه اندازي و احداث مجموعه فولادي اين شهرستان برداريم و اميدوارم با همكاري مردم سختكوش شهر نخل و آهن و آفتاب گام هاي بعدي را تا رسيدن به آرمان صنعتي شدن بافق برداريم.
وي به دغدغه هاي مقام معظم رهبري در خصوص نهضت مبارزه با خام فروشي، و نيز تاكيد معظم له بر اجرايي شدن كامل اصل44 قانون اساسي گفت: با عنايت به اهميت اقتصاد مقاومتي، همچنين دستور رئيس دولت دهم براي انجام كار و فعاليت مضاعف صنعتگران و وجود معادن غني سنگ آهن در اين شهرستان و نيز موقعيت ويژه اقتصادي اين منطقه، توانستيم قدم هاي اوليه را براي راه اندازي و احداث مجموعه فولادي اين شهرستان برداريم.
ابوي، مركزيت جغرافيايي ،امكانات زير بنايي و مهمي از جمله همجواري با جاده ترانزيت و نيز قرار داشتن بر سر پنج راه ريلي كشور كه امكان صادرات كالاي نهايي را راحت و قابل دسترس كرده است و همچنين ذخاير معدني را از امتيازات شهرستان بافق نسبت به سايز شهرستانهاي استان يزد بر شمرد.
فرماندار بافق هم در گفت و گو با ايرنا، بر احداث كارخانه گندله سازي اين مجتمع تاكيد كرد و گفت : يكي از راهكارهاي مهم و كليد راه گشاي برخي مشكلات صنعت و معدن اين شهرستان در بخش صنايع جوار معدني احداث كارخانه گندله پنج ميليون تني فولاد ابويي است كه زيرساختهاي آن توسط بخش خصوصي پيگيري و به سرانجام رسيده است.
سيد مهدي طلايي مقدم با بيان اينكه چندين بار با حضور مسوولان عالي استاني و كشوري از اين مجتمع بازديد شده است افزود: همه مسوولان مرتبط پس از بازديد از اين مجتمع فولادي و صنعتي مساعدت و پيگيري لازم را براي احداث كارخانه گندله پنج ميليون تني فولاد ابويي اعلام كردند.
علاوه برگندله سازي ابويي و كارخانه فولاد بافق تحت همين نام، كه به روش احيا مستقيم بدون ساخت و استفاده از كوره بلند آماده و افتتاح شد، كارخانه فولاد يك ميليون تني بافق كسري و فولاد سه چاهون شركت سنگ آهن مركزي بافق هم با ميانگين 30 درصد پيشرفت فيزيكي، عمليات اجرايي آنها با مشاركت شركت هاي داخلي و خارجي با آهنگي تند در حال اجراست.
كارخانه فولاد بافق كسري به روش كوره بلند است و خوراك آن آگلومره (كلوخه فشرده مواد نرم سنگ آهن ) است.
كارخانه آگلو مراسيون بافق هم با ظرفيت توليد سالانه 800 هزار تن كلوخه آگلومره براي خوراك كارخانه فولاد كوره بلند و سرمايه گذاري يكهزار ميليارد ريال و بالغ بر 420 نفر اشتغال ، هم اكنون در حال بهره برداري و توليد است.
7543/8068