۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۳۶
کد خبر: 82001277
T T
۰ نفر
آئين مذهبي تشييع نمادين حضرت زهرا(س) در ورامين برگزار شد

تهران - ايرنا - همزمان با شام غريبان شهادت حضرت زهرا(س) شامگاه يكشنبه آئين مذهبي تشييع نمادين دخت نبي مكرم اسلام در شهرستان ورامين برگزار شد.

به گزارش ايرنا مردم ولايت مدار شهرستان ورامين پس ازتجمع در مسجد صاحب الزمان (عج) و شركت در مراسم نوحه خواني و سينه زني تابوتي نمادين را با خود حمل و تا گلزار شهداي گمنام ورامين تشييع كردند.
شركت كنندگان در اين مراسم مذهبي با خواندن نوحه عزا در قالب هيأت هاي سينه زني در غم شهادت دخت نبي مكرم اسلام به سر و سينه زدند و فرياد يا زهرا سر دادند.
مردم عزادار ورامين پس از تجمع در گلزار شهداي گمنام ضمن نثار گل به مزار شهدا به سينه زني و عزاداري پرداخته و مصيبت عظماي شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به امام زمان (عج) تسليت عرض كردند.
مردم شهرستان پيشوا نيز آئين نمادين تشييع حضرت زهرا(س) را از مسجد امام خميني(ره) تا صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) برگزار و به عزاداري پرداختند.
امام جمعه ورامين در اين مراسم گفت: حضرت زهرا (س) با شهادت خود به تمامي پيروان خود ياد داد كه در راه دفاع از حريم ولايت بايد از جان نيز مايه گذاشت.
آيت الله سيدمرتضي محمودي افزود: حضرت زهرا (س) نخستين شهيد راه ولايت است و بايد با زنده نگاه داشتن ارزش هايي كه به واسطه خون دخت نبي مكرم اسلام به دست آمده از آنان حراست كرد.
وي گفت: امروز جامعه اسلامي نيازمند فرهنگ فاطمي است و زنان و دختران ايران اسلامي بايد با شناخت ابعاد كامل از زندگي آن حضرت، توطئه دشمنان اسلام در ايجاد انحراف در ميان بانوانان را خنثي كنند.
تهرام/7254/1831
۰ نفر