۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82001696
T T
۰ نفر
ساخت نيروگاه انرژي خورشيدي در سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان

رشت- ايرنا- سيستم نيروگاه انرژي خورشيدي (فتوولتائيك ) با ظرفيت پنج كيلو وات طي تفاهم نامه اي مابين اين سازمان و شركت توزيع نيروي برق گيلان احداث و با حضور جمعي از اعضاي هيات مديره سازمان و نمايندگان شركت توزيع برق استان به بهره برداري رسيد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، اين نيروگاه از نوع متصل به شبكه (On Grid) بوده كه انرژي الكتريكي توليدي را به شبكه داخلي برق سازمان تزريق و در صورت مازاد توليد ، به شبكه توزيع برق سراسري منتقل مي نمايد.
سيستم‌هاي انرژي خورشيدي جهت مصارف عمومي و كشاورزي، بصورت نيروگاه هاي مستقل از شبكه سراسري يا سيستم هاي متصل به شبكه سراسري با ساختار نصب ثابت و يا متحرك در واحدهاي كوچك با توان پائين جهت تامين انرژي الكتريكي مورد نياز ماشين حساب‌هاي كوچك تا سيستم‌هاي بزرگ نيروگاهي، به كار مي رود.
بر اساس اين گزارش ،در نوع On Grid، انرژي الكتريكي حاصل از سيستم فتوولتائيك (با استفاده از تجهيزات الكتريكي مبدل جريان مستقيم به جريان متناوب، همچون اينورترهاي متصل به شبكه و ...) ضمن تغيير شكل و تطبيق سطح ولتاژ و فركانس انرژي الكتريكي حاصل ازسيستم فتوولتائيك، با مشخصات سطح ولتاژ، اختلاف فاز، فركانس و... شبكه سراسري به شبكه سراسري برق تزريق مي شود.
با استفاده از نيروگاه هاي فتوولتائيك متصل به شبكه سراسري به صورت متمركز و يا غيرمتمركز (ضمن تقويت انرژي جاري در شبكه توزيع)، بدليل تزريق ولتاژ و جريان مانع افت ولتاژ شبكه توزيع گرديده و در نتيجه از فشار بر روي نيروگاه ها در طي روز جلوگيري مي شود .
اين امر به مثابه اين است كه هر مشترك شبكه سراسري برق، با نصب سيستم متصل به شبكه، خود به عنوان يك توليد كننده پراكنده كوچك (DG)، به صورت نيروگاهي كوچك عمل نمايد.
دراين روش علاوه بر تامين بخشي از انرژي الكتريكي مورد نياز مصرف كننده، انرژي الكتريكي (مازاد بر مصرف) به شبكه سراسري برق تزريق مي شود.
6030/6070