۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۶
کد خبر: 82002134
T T
۰ نفر
كشف 530 هزار قلم مواد محترقه در سيستان و بلوچستان

زاهدان-ايرنا- فرمانده انتظامي سيستان وبلوچستان گفت: 530 هزار قلم مواد محترقه در چند روز اخير در استان كشف و 2 باند بزرگ نيز در اين رابطه منهدم شده است.

به گزارش ايرنا سردار حسين رحيمي روز دوشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه سيستان و بلوچستان در زاهدان اظهارداشت: براساس اعتراف افراد دستگير شده مقصد عمده كالاهاي محترقه تهران و ساير شهرهاي مركزي كشور بوده است.
وي ادامه داد: بيشتر اقلام محترقه از شهرهاي سراوان و چابهار كشف شده است.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: نيروهاي پليس به منظور جلوگيري از ناهنجاريهاي رفتاري و حركاتي كه سبب مزاحمت در شب چهارشنبه سوري شود از ظهر سه شنبه تا نيمه شب آن در حالت آماده باش بوده و با افراد خاطي نيز به طور جدي برخورد مي شود.
** طرح نوروزي پليس
سردار رحيمي اظهار داشت: طرح نوروزي پليس از فردا با همكاري تمام دستگاه ها و به طور هماهنگ با ساير نقاط كشور در سيستان و بلوچستان نيز آغاز مي شود.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به نبود آزاد راه، دو طرفه بودن بيشتر جاده ها و وجود تنها20 درصد بزرگ راه در سيستان و بلوچستان در طرح نوروزي موارد امنيتي جاده ها در نظر گرفته شده و عيب محورها رفع خواهد شد.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان افزود: ميزان تلفات جاده اي در سال جاري در همسنجي با سال قبل 108 نفر كاهش داشته است.
سردار رحيمي بيان كرد: پليس استان با آمادگي كامل تا پايان تعطيلات نوروزي آماده خدمات رساني به افراد بخصوص مسافران در مسيرهاي ارتباطي است.
وي افزود: مركز فوريت هاي پليس (110) نيز بصورت شبانه روزي در خدمت مردم است.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: مركز مانيتورينگ فرماندهي انتظامي استان كه چندي قبل راه اندازي شده نيز به طور كامل آماده كنترل و ارائه خدمات به مردم در سطح شهرها و مسيرهاي ارتباطي است.
سردار رحيمي تصريح كرد: به منظور ايجاد امنيت بيشتر در استان، در كنار ايستگاه هاي بين راهي و نيز در محل برپايي چادرهاي هلال احمر نيروهاي پليس مستقر خواهند شد.
**حمل اسباب و اثاثيه در ايام نوروز ممنوع است
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: حمل اسباب و اثاثيه منزل به منظور جلوگيري از سرقت منازل در ايام تعطيلات نوروزي ممنوع است.
سردار رحيمي خاطرنشان كرد: افرادي كه قصد سفرهاي نوروزي دارند بايد اصول مراقبتي را رعايت كنندتا از سرقت منزل آنان توسط افراد سودجو جلوگيري شود.
وي افزود: مردم سعي كنند در اين ايام اقلام قيمتي همچون جواهرات را در خانه نگذارند و در صورت امكان خانه خود را به يكي از وابستگان يا همسايگان بسپارند.
**اقدامات پليس در سالي كه گذشت
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: ميزان سرقت هاي انجام شده در استان در 12 ماه گذشته در همسنجي با مدت مشابه سال قبل 20 درصد كاهش يافته در حالي كه تا پيش از اين آمار سرقت ها روند افزايشي داشته است.
سردار رحيمي با اشاره به پيشرفت هاي خوب در زمينه كشف سرقت ها تصريح كرد: 48 درصد از سرقت هاي مسلحانه، 71 درصد سرقت هاي به عنف، 76درصد سرقت هاي مغازه و 85درصد سرقت ها منازل در سالجاري در سيستان و بلوچستان كشف شده است.
وي ادامه داد: همچنين 93 درصد از سرقت هاي اتومبيل، 78 درصد سرقت هاي اثرگذار و 93 درصد از ساير سرقت ها نيز در سالجاري كشف شده كه در مجموع ميزان كشف كل وقوع سرقت ها با روند افزايشي روبرو بوده و ميزان كل آن 86 درصد است.
وي بيان كرد:بيش از 83 تن مواد مخدر در سالجاري توسط نيروي انتظامي كشف شده كه در همسنجي با ميزان مدت مشابه سال گذشته 91درصد افزايش داشته است.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنين پنج تن و 400 كيلوگرم پيش ساز مواد مخدر صنعتي در اين مدت كه قصد خروج از كشور را داشتند كشف شده است.
سردار رحيمي ادامه داد: 461 مورد عمليات پليس براي انهدام باندهاي مواد مخدر در استان انجام شده كه در همسنجي با سال قبل 12 درصد رشد داشته و 107 باند بزرگ مواد مخدر نيز در اين مدت منهدم شده است.
وي افزود: مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سيستان و بلوچستان نيز 61 درصد نسبت به سال قبل آن رشد داشته و ميزان خودروهاي توقيفي و متهمان دستگير شده در اين زمينه نيز به ترتيب 40 و 28 درصد افزايش داشته است.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان تصريح كرد: ميزان رضايتمندي مردم از سامانه 110با 3 درصد افزايش نسبت به سال قبل به 93 درصد در سالجاري رسيده است.
سردار رحيمي خاطرنشان كرد: براساس آمار تماس هاي سامانه 197 ميزان رضايت مردم از پليس از ابتداي سالجاري تاكنون در همسنجي با ميزان مشابه سال قبل 112درصد افزايش داشته است.
وي ادامه داد: ميزان انتقاد مردم از پليس در اين استان نيز در سالجاري نسبت به سال گذشته 26 درصد كاهش داشته است.
**چهار راه رسولي زاهدان
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: يك نزاع در بازار چهار راه رسولي زاهدان در هفته هاي قبل انجام شد كه افراد خاطي و نيز افرادي كه آتش سوزي در آن راه انداخته بودند دستگير شدند.
سردار رحيمي بيان كرد: يگان هاي ويژه پليس ايام عيد نوروز با توجه به مراجعه حجم زياد مسافران به بازار چهارراه رسولي زاهدان در آن مستقر مي شوند.
وي افزود: علاوه بر تقويت پليس در ايام نوروز در تمام بخش هاي بازار چهار راه رسولي تمهيدات ويژه اي انديشيده شده است.
7311 /8005 /6081/1352
۰ نفر