۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۵۷
کد خبر: 82002781
T T
۰ نفر
پیشرفت در هندبال مستلزم ارتباط موثر با سایر ارگان هاست

اصفهان – ایرنا – رئیس هیات هندبال استان اصفهان گفت: تعامل و ارتباط گسترده با آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نیروهای نظامی و بدنه كارگری در شناخت استعدادها و همچنین تیمداری در عرصه هندبال و در نهایت موفقیت تیم ملی بسیار مفید است.

به گزارش ایرنا، حسن افتخاری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ارتباط موثر با این چهار بخش می تواند نیروهای زیادی را به هندبال معرفی كند، هم اكنون نیز تفاهمنامه فدراسیون هندبال و وزارت آموزش و پرورش توانسته تا حد زیادی سبب شناخت چهره های جدید و حضور تیم های بیشتر در مسابقات شود و این رشته را در سطح مدارس گسترش دهد.
افتخاری با اشاره به اینكه شهرستان های خمینی‌ شهر، نجف‌آباد و فلاورجان در استان از ظرفیت های بالایی در این رشته برخوردارند، گفت: این سه شهرستان ظرف سه سال آینده می‌ توانند یك تیم در لیگ برتر داشته باشند، البته این امر مستلزم حمایت مالی در این سه شهرستان است.
رئیس هیات هندبال استان اصفهان اضافه كرد: با گفتن پول و بودجه كافی وجود ندارد، نمی‌توان شرایط را تغییر داد، بلكه با تلاش مضاعف و استفاده از نیروهای متخصص و مضاعف باعث افزایش افتخارات كنونی می شود.
افتخاری اظهاركرد: هندبال اصفهان در داوری شرایط ایده‌آل و خوبی را دارد و داوران هندبال خوبی از اصفهان در سطح آسیا و جهان حضور داشته اند.
وی اضافه كرد: ارگان هایی مانند شهرداری توانسته اند در راستای پیشرفت هندبال موثر ظاهر شوند، گسترش هندبال خیابانی نیز با مشاركت شهرداری صورت خواهد پذیرفت.
وی گفت: هندبال خیابانی در زمین های روباز و آسفالت قابل انجام است و می تواند چهره های جدیدی را به هندبال سالنی و یا سالنی معرفی كند.
افتخاری خاطرنشان كرد: برای نخستین ‌بار اردیبهشت سال آینده در سال مسابقات ساحلی اصفهان دو تیم خارجی در كنار دیگر تیم های ایرانی حضور خواهد داشت.
رئیس هیات هندبال اصفهان با بیان اینكه باشگاه های ‌سپاهان و ذوب ‌آهن همواره حامی و علاقه مند به این رشته ورزشی بوده اند، گفت: ظرفیت ‌های هندبال در اصفهان بسیار بالاست و این در حالی است كه سپاهان و ذوب‌آهن دو برند بزرگ بین ‌المللی این رشته محسوب می شود.
وی اضافه كرد: هر باشگاهی بخواهد در این رشته تیمداری كند و هندبال را در سبد تیم‌ های خود بگذارند و هیات هندبال از هیچگونه كمكی دریغ نخواهد كرد.
وی با اشاره به ساحل زاینده ‌رود تصریح كرد: هدف اصلی ما در هندبال ساحلی این است كه ساحل زاینده‌ رود را معرفی كنیم و كمك خوبی در جذب گردشگر داشته باشیم.
همچنین نایب رئیس بانوان هیات هندبال استان اصفهان نیز گفت: لباس هندبال ساحلی بانوان مورد تایید وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است بنابراین ملی پوشان می توانند در این بخش از رقابت ها حضور یابند.
اعظم قینانی تصریح كرد: فعالیت هندبال بانوان در سطح استان هم‌گام و هم طراز با آقایان است و در تمام رده‌های سنی تیم وجود دارد.
وی افزود: بانوان هندبالیست اصفهانی در تمامی لیگ های دسته دو، دسته یك، لیگ برتر، مسابقات نوجوانان و هندبال ساحلی، حضور داشتند و عناوین برتر را بخود اختصاص دادند.
نایب رئیس بانوان هیات هندبال استان اصفهان گفت: قهرمانی تیم هندبال ساحلی سپاهان در مسابقات كشوری با سرمربیگری خانم محمد خانی و بیشترین گل زده در مسابقات توسط پریسا مظاهری نشان می دهد كه ظرفیت اصفهان در هندبال ساحلی بسیار بالاست.
او ادامه داد: امسال تیم هندبال ذوب‌آهن تنها نماینده استان در لیگ برتر بود، اما با قهرمانی تیم سپاهان در لیگ دسته اول، این تیم نیز فصل آینده در لیگ برتر به میدان خواهد رفت.
همچنین علیرضا سلیمانی داور بین‌المللی هندبال اصفهان نیز در این نشست اظهاركرد: داوران اصفهانی برای نخستین بار در كشور موفق شدند در المپیكهای قبل قضاوت كنند و برای المپیك 2016 ریودوژانیرو نیز، مجید كلاهدوزان بعنوان داور از اصفهان انتخاب شده است.
6020/ 6022