۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82003103
T T
۰ نفر
مانور آمادگي استقبال از مسافران نوروزي در پايتخت طبيعت بكر ايران

ياسوج - ايرنا- 14دستگاه خدمات رسان كهگيلويه وبويراحمد روز سه شنبه با برگزاري مانور در قالب ستاد خدمات سفرهاي نوروزي، آمادگي خود را براي استقبال از ميهمانان و مسافران نوروز 95 در اين استان اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، معاون عمراني استاندار كهگيلويه وبويراحمد در اين مانور بر ضرورت آمادگي و هماهنگي كامل تمامي دستگاه هاي عضو ستاد خدمات سفر براي ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مسافران نوروزي تاكيد كرد.
پژمان نيك اقبالي افزود: بايد با همكاري، برنامه ريزي صحيح و اصولي زمينه هاي آسايش و آرامش بيش از پيش گردشگران و ميهمانان نوروزي را فراهم كرد.
وي بر لزوم رعايت آداب اسلامي و نكات ايمني و رانندگي در ايام تعطيلات نورزوي تاكيد كرد و خواستار همكاري و همراهي بيش از پيش مردم با نيروهاي امدادي و پليس در ايام تعطيلات نوروزي شد.
نيك اقبالي نيروهاي امدادي ، پليس و اورژانس جاده اي را سفيران و خط مقدم براي استقبال از مسافران نوروزي دانست و خواستار رعايت شان و نشان دادن روحيه و سنت شايسته ميهمان نوازي اين ديار با گردشگران نوروزي شد.
وي گفت: نيروهاي امدادي و پليس با زيباترين ، بهترين و زيبنده ترين ارتباط كلامي، رفتاري و اجرائي زمينه رضايتمندي ميهمانان نوروزي به اين استان را بيش از پيش فراهم كنند.
نيك اقبالي با اشاره به احتمال بارندگي و بروز شرايط خاص در طول ايام نوروز براي مسافران و گردشگران ،گفت: تمهيدات و تدابير لازم نيز در اين راستا انديشيده شده است.
وي از آمادگي 222 مدرسه در قالب يكهزار 870 كلاس درس براي اسكان مسافران نوروزي در اين استان خبر داد و گفت: ساختمان ها و سالن هاي ورزشي، امدادي ، مساجد و حسينيه ها نيز در نقاط مختلف استان براي اسكان مسافران و وجود شرايط خاص بارندگي نيز پيش بيني شده است.
وي افزايش چشمگير ميزان تردد، ورود و حجم بار ترافيكي در جاده هاي اين استان نسبت به سال هاي گذشته را يادآور شد و گفت: بهبود و تامين زيرساخت ها و تجهيزات جاده اي، تقويت و بالابردن فرهنگ رانندگي و افزايش ايمني جاده ها از مهمترين عوامل در كاهش ميزان تصادفات در جاده هاي برون شهري است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه وبويراحمد نيز هدف از برگزاري اين مانور را نمايش توان و آمادگي كامل نيروهاي امدادي و خدماتي در سطح استان اعلام كرد.
محمود باقري افزود: ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان دبير اجرايي ستاد خدمات سفر استان، برنامه هاي گسترده اي را براي استقبال از مهمانان نوروزي پيش بيني كرده است.
وي ياداور شد: كهگيلويه و بويراحمد با حدود 300 جاذبه طبيعي، دو هزار و 600 اثر تاريخي، بيش از 750 اثر تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي و مواهب طبيعي چشم نواز مكاني مناسب براي استقبال از مسافران و ميهمانان نوروزي است.
فرمانده پليس راه كهگيلويه وبويراحمد نيز از آمادگي كامل اين نيرو براي افزايش ضريب ايمني جاده ها در ايام تعطيلات نوروزي امسال خبر داد.
سرهنگ منوچهر سياهپور از كاهش حدود هفت درصدي ميزان تصادفات منجر به فوت در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وي بيان كرد: بيش از 60 واحد گشت به صورت آشكار و نامحسوس در طول ايام نوروز در سطح جاده هاي برون شهري استان مستقر خواهند شد.
وي همچنين از محدوديت ترافيك در ايام پرتردد و شلوغ از جمله روزهاي 27، 28 و 29 اسفند امسال، پنجم و ششم و نيز 12 و 13 فروردين 95 براي ماشين هاي سنگين، تريلر و كاميون ها به جز خودروهاي حامل سوخت در سطح هاي جاده هاي اصلي استان خبر داد.
معاون راهداري اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه وبويراحمد نيز گفت: در طول ايام نوروز امسال بيش از 270 نيروي امدادي در قالب 22 راهدارخانه و 150 دستگاه و ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك در سطح جاده هاي استان مستقر خواهند شد.
علي شير محمدي افزود: حدود 40 اكيپ راهداري در اين راهدارخانه ها براي كاهش حوادث جاده اي به مردم و مسافران نوروزي خدمات رساني مي كنند.
كهگيلويه وبويراحمد يكي از معدود استانهاي كشور است كه داراي اقليم و طبيعت چهار فصل است.
ياسوج مركز استان كهگيلويه و بويراحمد نيز به دليل دارا بودن طبيعت بكر و جنگل هاي انبوه به پايتخت طبيعت ايران معروف است.
3016/6162/ 6075
۰ نفر