۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۰۱
کد خبر: 82004269
T T
۰ نفر
مشاور امنیت ملی افغانستان: برای برقراری صلح به همكاری ایران نیازمندیم

كابل - ایرنا - مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در كابل اعلام كرد كه دولت این كشور برای برقراری صلح و امنیت به همكاری ایران و كشورهای منطقه نیازمند است.

به گزارش ایرنا، «محمد حنیف اتمر» در دیدار با «محمدرضا بهرامی» بر لزوم گسترش همكاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران وافغانستان تاكید كرد وسرمایه گذاری بازرگانان افغان در بندر چابهار و ساخت راه آهن از بندر چابهار به هرات را با اهمیت خواند.
اتمر در این دیدار كه شامگاه سه شنبه برگزار شد، گفت كه دولت افغانستان به همكاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران متعهد است.
مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان سركوب تروریسم را در منطقه نیازمند مساعی مشترك كشورهای همسایه و منطقه عنوان كرد.
محمدرضا بهرامي سفیر ایران در كابل نیز در این دیدار گفت كه جمهوری اسلامی ایران ،كمك های اقتصادي خود را به افغانستان گسترش خواهد داد.
سفیر ایران به فرصت هاي موجود براي سرمایه گذاري، واردات و صادرات كالا در بندر چابهار اشاره كرد و ساخت خط آهن در مسیر بندر چابهار- هرات را برای توسعه تجارت میان ایران و افغانستان بسیار با اهمیت دانست.
بهرامی تاكید كرد كه برقراری صلح در افغانستان به سود تمام كشورهاست و جمهوري اسلامي ایران در این امر از سیاست ها و اولویت هاي دولت افغانستان حمایت می كند.
آساق*291*1610*1590