۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۲۹
کد خبر: 82004340
T T
۰ نفر

اسكان نوروزي فرهنگيان در خراسان رضوي آغاز شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۲۹
کد خبر: 82004340
اسكان نوروزي فرهنگيان در خراسان رضوي آغاز شد

مشهد- ايرنا- دبير ستاد اسكان اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي از آغاز طرح اسكان نوروزي فرهنگيان اين استان در آستانه سال نو خبر داد.

غلامرضا نجاتي مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اسكان نوروزي در استان با افزايش 12 درصدي ظرفيت ميزباني اين بخش در مقايسه با مدت مشابه پارسال صورت مي گيرد.
وي اظهار كرد: در اين راستا تعداد يك هزار و 136 مدرسه براي پذيرايي و ميزباني از مسافران فرهنگي در سطح استان آماده سازي شده است.
وي اظهار كرد: اين تعداد مدرسه شامل 12 هزار و 440 كلاس مي شود كه از هر جهت براي پذيرايي از مسافران آماده شده است.
نجاتي مهر گفت: همچنين امسال 14 خانه رفاهي - آموزشي در استان نيز ميزبان فرهنگيان متقاضي هستند.
نجاتي مهر با بيان اينكه سطح خدمات كلاسها امسال در چهار گروه 'ويژه، الف، ب و ج' درجه بندي شده؛ گفت: هفت هزار و 43 كلاس با درجه الف و امكاناتي شامل فرش، تلويزيون، يخچال، پتو، تمام امكانات خواب، وسايل گرمايشي و سرمايشي به صورت اختصاصي، حمام و آشپزخانه به صورت مشترك در حياط مدرسه تجهيز شده است.
وي افزود: چهار هزار و 345 كلاس نيز با درجه 'ب' و امكاناتي شامل فرش، پتو، امكانات خواب، وسايل گرمايشي و سرمايشي به صورت اختصاصي و حمام، آشپزخانه، پخچال و تلويزيون به صورت مشترك ساماندهي شده است.
وي اظهار كرد: 831 كلاس نيز در گروه 'ج' هستند كه امكانات اسكان مسافر را دارند و فاقد ديگر امكانات رفاهي مانند تلويزيون، يخچال و حمام هستند.
دبير ستاد اسكان اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي؛ بالاترين سطح خدمات دهي به مسافران فرهنگي را در كلاسهاي گروه 'ويژه' دانست و گفت: اين گروه كليه امكانات گروه 'الف' را دارد و علاوه بر آن تخت نيز براي رفاه حال مسافران در اين كلاسها تعبيه شده است.
وي افزود: 221 كلاس درس براي نوروز امسال در گروه ويژه قرار دارند.
نوروز گذشته سه ميليون نفر روز پذيرش در مدارس خراسان رضوي به ثبت رسيده است.
استان خراسان رضوي داراي 12 هزار و 500 مدرسه با بيش از 53 هزار كلاس درس است.
7496/5132