۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴
کد خبر: 82008745
T T
۰ نفر
40 ايستگاه تجسس و نجات دريايي در هرمزگان تشكيل شده است

بندرعباس- ايرنا- مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: 40 ايستگاه تجسس و نجات، 24 گروه غواصي و 30 تيم بازرس ايمني براي ايمني سفرها و امداد و نجات دريايي در استان براي ايام نوروز تشكيل شده است.

ابراهيم ايدني دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: همچنين به منظور ارايه سريع خدمات درماني در هنگام سوانح دريايي و شرايط بحراني، دو بالگرد و يك فروند هواپيما نيز به صورت شبانه روزي در ايام نوروز فعال هستند.
وي خاطرنشان كرد: در مجموع شش هزار و 600 نفر امسال در طرح نوروزي براي ايمني و رفاه مسافران دريايي مشغول خدمت رساني هستند.
ايدني از مسافران نوروزي خواست تا به منظور ارتقاء ضريب ايمني سفرهاي دريايي، از بنادر و شناورهاي مجاز و در زمان مجاز اقدام به انجام سفر كنند.
مديركل بنادر و ريانوردي هرمزگان با اشاره به پيش بيني جابه جايي بيش از هشت ميليون مسافر در ايام نوروز از 14 بندر استان، خاطرنشان كرد:57 فروند شناور مسافري، 48 لندينگ كرافت حمل خودرو، 310 قايق گردشگري و بيش از 20 شناور هميار ناجي و شناور ناجي در سفرهاي دريايي نوروز 95 فعاليت مي كنند.
خط مسافري بندر شهيد حقاني به درگهان قشم، تردد خودرو از بندر شهيد حقاني به جزيره هرمز،تردد خودرو از بندر شهيد باهنر به درگهان قشم و مسيرهاي دريايي بندرلنگه به ابوموسي، كيش و دبي، بندر شهيد باهنر به شارجه، بندر شهيد حقاني به بندر شهيد ذاكري قشم و هرمز ، حمل خودرو از بندر چارك و آفتاب به كيش و حمل خودرو از بندر پهل به لافت قشم از جمله مسيرهاي تردد دريايي در هرمزگان هستند.
در طرح نوروزي سال گذشته اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ( از 25 اسفندماه 93 تا نيمه فروردين ماه 94) بيش از هفت ميليون مسافر از طريق بنادر مسافري هرمزگان جابه جا شدند.
استان هرمزگان هر ساله پذيراي ميليون ها ميهمان نوروزي از اقصي نقاط سرزمين پهناور ايران است كه در تعطيلات اول سال چند روزي را در دامن آب هاي فيروزه اي خليج فارس سپري مي كنند.
برخوداري اين استان از 14 جزيره كوچك و بزرگ، آب و هوايي معتدل در ايام تعطيلات نوروزي، همچنين بهره مندي از زيرساخت هاي مناسب بندري در سواحل خليج فارس و همچنين بزرگترين ناوگان مسافري دريايي كشور باعث شده تا هرمزگان در ساليان اخير همواره در بين استان هاي كشور به عنوان پايتخت مسافرت هاي دريايي كشور شناخته شود.
هرمزگان از زيرساخت هاي مناسبي همچون 10 بندر مسافري و پيشرفته ترين ناوگان مسافري دريايي كشور با بيش از 80 شناور (لندينگ كرافت و مسافري) و ظرفيتي افزون بر پنج هزار صندلي برخوردار است.
بندرهاي مسافري استان هرمزگان بيش از 95 درصد ازكل حمل ونقل مسافران دريايي كشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را پشتيباني مي كنند.
7198/ 6048