۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82010319
T T
۰ نفر

فعاليت اورژانس هوايي استان فارس در تعطيلات نوروزي

۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82010319
فعاليت اورژانس هوايي استان فارس در تعطيلات نوروزي

شيراز- ايرنا - رييس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس بيان داشت : بالگرد اورژانس در حوادثي كه نياز به انتقال هوايي باشد در كنار ميهمانان نوروزي و مسافران و شهروندان حادثه ديده قرار دارد و فعاليت مي كند.

رييس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: در روزهاي گذشته ، اورژانس هوايي با وجود شرايط جوي ناپايدار، چهار پرواز امدادي انجام داد.
دكتر محمدرضا عالي منش افزود: در طي اين پروازها ، هشت مصدوم نيازمند به خدمات سريع پزشكي، به بيمارستان هاي شيراز، منتقل شدند.
وي با بيان اينكه اورژانس ١١٥ فارس، عمليات پوشش امدادي نوروز را با دو بالگرد انجام مي دهد گفت : پيرو تماس تلفني در ساعت هاي مختلف با مركز پيام اورژانس 115 شيراز، مبني بر اعلام تصادف دو خودرو و واژگوني يك دستگاه اتومبيل نيسان، در محور شيراز- كازرون و با توجه به وضعيت جسماني مصدومان، بالگرد اورژانس 115 شيراز، بار ديگر به پرواز درآمد.
رييس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس، گفت: اقدامات اوليه درماني براي مصدومان حادثه انجام شد و بالگرد اورژانس كه دو پرواز در محور شيراز-كازرون داشت، شش مصدوم را به بيمارستان هاي شيراز انتقال داد.
عالي منش پرواز ديگر بالگرد را نجات مرد سالمندي كه دچار درد قفسه سينه بود عنوان كرد و گفت: صبح دوم فروردين مرد سالخورده اي به دليل درد در قفسه سينه به پايگاه اورژانس 115 مهارلو مراجعه كرد كه پس از معاينه اوليه، بيمار براي انتقال به بيمارستان با آمبولانس اعزام شد كه پس از طي مسافتي، با توجه به وخامت وضعيت بيمار، درخواست انتقال با بالگرد داده شد.
براين اساس، بالگرد اورژانس شيراز، به پرواز درآمد و دقايقي بعد، بيمار از آمبولانس اورژانس به بالگرد منتقل و به بيمارستاني در شيراز انتقال داده شد.
رييس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس همچنين گفت : با اعلام يك مورد سوختگي در نزديكي شهر سروستان آمبولانس اورژانس 115 اين شهرستان، به محل اعزام شد كه پس از رسيدن آمبولانس، اقدامات اوليه درماني براي مصدوم انجام و با توجه به فاصله محل حادثه تا بيمارستان سوانح و سوختگي اميرالمومنين (ع)، درخواست اعزام بالگرد براي انتقال مصدوم شد و بالگرد اورژانس 115 براي انتقال مصدوم به پرواز در آمد و مصدوم دقايقي بعد به بيمارستان سوانح و سوختگي اميرالمومنين(ع) شيرازانتقال يافت.
6113 /1876