۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82010816
T T
۰ نفر
نمایشگاه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار برگزار شد

چابهار- ایرنا- مسافران نوروزی امسال چابهار علاوه بر تفریح و گردش می توانند انواع محصولات صنایع دستی استان پهناور سیستان و بلوچستان را در نمایشگاه صنایع دستی در منطقه آزاد چابهار تهیه كنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه كه با 40 غرفه تا 13 فروردین دایر خواهد بود معرفی آثار دست هنرمندان مرد و زن سیستان و بلوچستان است.
نصیر باركزهی افزود: فرهنگ و هنر غنی، سنن، آداب و رسوم مردم این منطقه در قالب این نمایشگاه به هموطنان معرفی می شود.
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه انواع دست دوچ (سوزن دوزی) لباس زنان بلوچ، حصیربافی یك تاك و دو تاك، گلیم بافی، سفال، انواع آجیل و غذاهای محلی در معرض دید بازدید كنندگان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: علاوه بر این نمایشگاه، در دو تخته چادر سنتی سفره هفت سین چیده شده تا گردشگران خاطرات خوشی را از تنها بندر اقیانوسی كشور داشته باشند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار بیان كرد: مسافران نوروزی در كمپ های مسافری واقع در پلاژ ساحلی تیس، خانه كاشانه روستای تاریخی تیس، هتل های صدف، فردوس و لیپار و خوابگاه امام علی (ع) دانشگاه بین المللی چابهار اسكان داده شده اند.
وی افزود: حضور در بازارهای پردیس، صدف، ابریشم، تیس، صالحیار و فردوس واقع در محدوده تجاری با دارا بودن كالاهای متنوع و ارزان قیمت از جمله جاذبه های سفر به این منطقه است.
چابهار با 13 هزار و 161 كیلومترمربع وسعت از شمال به نیكشهر، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان و از غرب به كنارك متصل است.
این شهرستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، هفت دهستان و 549 آبادی دارای سكنه تشكیل شده است و تا زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان 640 كیلومتر فاصله دارد.
3043/3042/6081