۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82013916
T T
۰ نفر
موج دوم سفرهای نوروزی به خراسان رضوی آرامتر از موج نخست است

مشهد- ایرنا- دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: موج دوم سفرهای نوروزی به این استان آرامتر از موج نخست سفرها رقم خورده است اما همچنان شاهد حجم بالای ورود مسافران به خراسان رضوی هستیم.

حسین زارع صفت روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا صبح امروز هشتم فروردین میزان اقامت در خراسان رضوی به یك میلیون و 600 هزار نفر رسید.
وی ادامه داد: این رقم بسیار مطلوب و مورد قبول است اما انتظار داریم به افزون بر دو میلیون نفر طی چند روز آینده برسد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: البته آمار پنهانی از میزان اسكان در واحدهای اقامتی غیرمجاز نیز وجود دارد كه با احتساب حدودی این آمار وضعیت مسافرپذیری خراسان رضوی و مشهد امسال بسیار خوب است.
وی افزود: تاكنون شمار مسافران نوروزی وارد شده به خراسان رضوی از مرز شش و نیم میلیون نفر گذشته است.
زارع صفت ادامه داد: گنجایش اسكان نوروزی پیش بینی شده امسال در خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش یافته و تاكنون به خوبی پاسخگوی نیاز مسافران بوده است.
وی گفت: گرچه همانند همیشه مشهد عمده ترین شهر مقصد سفر در خراسان رضوی بوده است اما حدود 15درصد اسكان نوروزی مسافران در شهرستانهای استان ثبت شده كه نشانگر افزایش ماندگاری مسافر در شهرستانها است.
دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: ماندگاری مسافران در نقاط مختلف خراسان رضوی در حال سنجش است اما این شاخص از ابتدای نوروز امسال تاكنون بطور كلی در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود هشت درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به آغاز موج دوم سفرها از دیروز هفتم فروردین ادامه داد: گرچه موج دوم سفرها همانند موج نخست حجم بسیار بالای مسافران را ندارد اما همچنان شاهد استقبال مسافران نوروزی از سفر به خراسان رضوی و مشهدالرضا(ع) هستیم.
خراسان رضوی با 400 هزار نفرشب ظرفیت اسكان عادی و 27 هزار نفرشب اسكان اضطراری در نوروز امسال میزبان و پذیرای مسافران است.
7496/1858