۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۴۸
کد خبر: 82014150
T T
۰ نفر

پريزاد، پاسخگوي شبانه روزي زائران حرم مطهر رضوي

۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۴۸
کد خبر: 82014150
پريزاد، پاسخگوي شبانه روزي زائران حرم مطهر رضوي

مشهد- ايرنا- رئيس اداره پاسخگويي به سوالات ديني آستان قدس رضوي گفت: مدرسه قديمي پريزاد در جوار حرم مطهر رضوي مركز پاسخگويي به سوالات شرعي زائران و اطلاع رساني است كه به صورت شبانه روزي خدمت رساني مي كند.

مهدي لساني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مدرسه قديمي پريزاد توسط نديمه گوهرشاد خاتون به نام 'پريزاد' در قرن نهم هجري قمري ساخته شده است.
وي بيان كرد: هنگامي كه مسجد گوهرشاد توسط گوهرشاد آغا همسر سلطان شاهرخ تيموري در حال ساخت بود، پريزاد از وي خواست از مصالح باقيمانده اين مسجد، مدرسه علميه در كنار آن ساخته شود.
وي گفت: با اجازه گوهرشاد آغا از مصالح باقيمانده، مدرسه علميه در جوار حرم مطهر رضوي و شمال غربي مسجد گوهرشاد ساخته شد كه تا دهه هاي اخير به عنوان مدرسه علميه استفاده مي شد.
لساني افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مدارس علميه در جوار حرم مطهر رضوي ساماندهي شدند و چند مدرسه تجميع و به دانشگاه علوم اسلامي رضوي تبديل شد.
وي اظهار كرد: پس از مرمت مدرسه علميه پريزاد و مدرسه علميه يوسفيه بنابر تصميم هيات امناي آستان قدس رضوي در سال 1379 مقرر شد اين فضاها به پايگاه هاي تبيين معارف اهل بيت (ع) تبديل شود تا با اهداف اوليه خود همسو باشند.
وي ادامه داد: از اين رو مدرسه يوسفيه به مركز برگزاري كلاس هاي قرآني و مدرسه پريزاد به مركز پاسخگويي به سوالات شرعي و اعتقادي، آموزش احكام و برگزاري حلقه هاي معرفت تبديل شد.
رئيس اداره پاسخگويي به سوالات ديني آستان قدس رضوي افزود: علاوه بر مدرسه پريزاد در 14 صحن و رواق از جمله چهار دفتر پاسخگويي ويژه مردان در صحن هاي انقلاب اسلامي و آزادي، مسجد گوهرشاد و مركز پاسخگويي و سه دفتر ويژه زنان در صحن هاي آزادي، جمهوري اسلامي و رواق دارالحجه، پاسخگوي سوالات زائران هستند.
لساني گفت: پاسخگويي تلفني نيز به وسيله سامانه 32020 از سوي مدرسه پريزاد در سراسر كشور در دسترس است كه اولين سامانه پاسخ گويي به سوالات شرعي به صورت شبانه روزي در كشور مي باشد.
وي اظهار كرد: كارشناسان ديني و پاسخگو به سوالات ديني در حوزه فقهي و اعتقادي در مدرسه پريزاد و دفاتر ديگر حرم مطهر رضوي در مجموع 300 زن و مرد هستند.
وي گفت: علاوه بر پاسخگويي شبانه روزي سامانه و كارشناسان ديني، 500 حلقه معرفت ويژه زائران حرم مطهر رضوي نيز در حال برگزاري است.
سالانه 27 ميليون زائر وارد مشهد مقدس شده و 300 ميليون تشرف به حرم مطهر رضوي انجام مي شود.
7489 / 6053/1772
۰ نفر