۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82016632
T T
۰ نفر

دره ارغوان، دريچه اي به بهشت رنگ ها

۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82016632
دره ارغوان، دريچه اي به بهشت رنگ ها

ايلام - ايرنا - بهار كه نرم نرمك از راه مي رسد، كوه ها و دره ها و دشت و دشمن پر مي شود و از گل و الاله و بابونه و سمبل و عطر لاله واژگون و شب بو و شقايق، پرندگان خوش الحان تازه نغمه سرايي مي كنند و از هواي دلپذير بهار به وجد مي آيند و ايلام اين عروس زيباي زاگرس خود را مي آرايد.

استان مرزي و كوهستاني ايلام در فصل بهار اوج شكوه و زيبايي اش را به رخ مي كشد و تمام خوبي هاي كوه، دمن، دشت و صحرايش را به يك باره ميهمان چشمان رهگذرانش مي كند.
اينجا تا چشم كار مي كند كوه است و زيبايي و گل و سبزه و چشمه، باران رحمت الهي كه بند مي آيد و آسماني آبي و زمين سبز فام و را مي نگري تازه مي تواني پاكي و زيبايي اين ديار را در هر دم و بازدم با تمام وجودت احساس كني.
يكي از نقاط ديدني و بسيار تماشايي استان ايلام، دره ارغوان است كه در فاصله پنج كيلومتري ايلام واقع است.
دره ارغوان دره اي زيبا در ورودي شهر ايلام است كه پر از ارغوان هاي زيبا و رنگي، گل هاي بابونه و آلاله سرخ و لاله هاي واژگون و اشك مريم هاي قرمز است كه در برابر چشمانت زيبايي هاي خيره كننده خداوندي را به رخ مي كشد.
آرامش و سكوت اين دره را صداي خوش الحان پرندگان و ساره هاي مستش دوچندان مي كند و شكوه ماناي كوه ها و صخره هايش زيبايي الهي را در پيش چشمانت پهن مي كند.
رنگ هاي زيباي ارغوان، رويش و سر سبزي بوته هاي زيبا و و رواني چشمه هاي فصلي و و درخشش صخره هاي بزرگ شكوه و زيبايي اين دره را دو چندان مي كند.
دره زيباي ارغوان دريچه اي به بهشت رنگها و دروازه اي براي ديدن همه خوبيهاي بهار در يك نقطه است.
اينجا برگ هاي زيباي ارغواني رنگ اين درختچه هاي زيبا بدليل وجود رنگدانه هايي كه دارد تا قبل از شكوفه زدن همه برگ هاي ديگر ارغواني و صورتي رنگ است و جلوه اي بديع از حسن خلقت الهي در پيش چشمانت مي گشايد.
مي شود لذت يك روز بهاري و گشت و گذار در يك منطقه زيبا را با حضور در دره ارغوان بيادماندني كرد و ديدن اين همه شكوه و زيبايي طبيعي در يك نقطه را با همه وجود احساس كرد.
اين دره بدليل سردسير بودنش تا پايان ارديبشت ماه گل هاي ارغواني و زيبايش چهره بديع و ديدني به طبيعت بكرش مي دهند و براي هر رهگذري ديدني و جذاب است.
شايد خالي از لطف نباشد كه براي لذت بردن از اين فضاي دل انگيز يكبار حضور در ميان اين دره زيبا را تجربه كنيد و خاطره ماندگار آن را در قاب عكسي با ارغوان هاي خوش رنگش براي همه ثبت كنيد.
استان ايلام داراي بيش از يك ميليون و 700 هزار هكتار عرصه مرتعي و جنگلي است و يكي از زيباترين مناطق كشور در فصل بهار بشمار مي رود.
7177/9002