۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82016788
T T
۰ نفر
مركز رشد واحد فناوری دانشگاه بین المللی چابهار به بهره برداری رسید

چابهار- ایرنا- مركز رشد واحد فناوری دانشگاه بین المللی چابهار روز چهارشنبه با حضور اكبر تركان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی كشور در منطقه آزاد این شهرستان به بهره برداری رسید.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار در حاشیه بهره برداری از این مركز به خبرنگار ایرنا گفت: ساختمان مركز رشد این دانشگاه در ضلع شمالی ساختمان اداری و با زیر بنای 300 متر در 2 طبقه با سازه های تمام چوب توسط پیمانكار بومی و بصورت مقاوم ساخته شده است.
علی اصغر تباور اظهار داشت: یك میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای ساخت مركز رشد این دانشگاه توسط منطقه آزاد چابهار هزینه شده است.
وی بیان كرد: مراكز رشد در دانشگاه ها فرصتی برای شركت های نوآور و دانش بنیان هستند تا با بهره گیری از ایده های نو و خلاق از مخترعان، مبتكران و صاحبان ایده با فرآیندهای مختلف حمایت كنند.
وی افزود: ساخت مركز رشد این دانشگاه در سال 1387 با موافقت اصولی از شورای گسترش آموزش عالی و با هدف ارائه خدمات حمایتی، ایجاد و توسعه حرفه های جدید انجام شده است.
سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار تصریح كرد: رویكرد این مراكز به صورتی باید باشد كه زمینه تولید ثروت از علم و دانش را توسعه دهد و از آنجا كه اصل تحقیق و پژوهش مبنای ارزشمندی در جامعه است بنابراین وجود چنین مراكز فضای مناسبی را برای فعالیت اساتید، دانشجویان و محققان منطقه فراهم می كند.
تباور دانش آموختگان بیكار را بزرگترین مشكل كشور دانست و برای حل این مهم گفت: كارآفرینی می تواند به صورت شركتهای دانش بنیان در حل مشكل بیكاری جوانان تاثیر گذار باشد.
وی با بیان اینكه دانشگاه بین المللی چابهار برای رسیدن به جایگاه برتر در حوزه های ملی و بین المللی فعالیت و تلاش گسترده ای را در حوزه پژوهش و فناوری انجام خواهد داد، خاطرنشان كرد: این جایگاه تنها از مسیر گسترش تحصیلات تكمیلی و انجام پژوهش های اصیل و بنیادی كه از دغدغه های دانشگاه بین المللی این شهرستان است، محقق خواهد شد.
دكتر تركان در سفر دو روزه خود به منطقه آزاد چابهار از طرح های عمرانی و ورزشی، طرح توسعه بنادر شهید بهشتی، ساختمان آموزشی دانشگاه بین المللی، برنامه فرهنگی ورزشی و شترسواری، سرسراهای دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی و دانشگاه آزاد واحد بین الملل، هتل های صدف، لیپار و فردوس و مجوعه اقامتی امام علی (ع) دیدن كرد.
حامدعلی مباركی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد، دبیر عالی شورای مناطق آزاد را همراهی كردند.
چابهار تنها بندر اقیانوسی كشور و سرزمین موج و مرجان با 13 هزار و 161 كیلومترمربع وسعت از شمال به نیكشهر، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان و از غرب به كنارك متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مكران از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، هفت دهستان و 549 آبادی دارای سكنه تشكیل شده است و تا زاهدان مركز استان سیستان وبلوچستان 640 كیلومتر فاصله دارد.
3043 /8005 /6081/ 6075
۰ نفر