۱۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82017627
T T
۰ نفر
رسانه چینی: دمكراسی ابزار سوء‌استفاده سیاسی آمریكاست

پكن - ایرنا - یك نشریه چینی امروز پنجشنبه در گزارشی با زیر سئوال بردن سیاست های آمریكا اعلام كرد كه این كشور از دمكراسی به عنوان ابزاری برای سوء استفاده های سیاسی و رسیدن به مقاصد خود در داخل و خارج از كشور بهره می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، «گلوبال تایمز» از ارگان های حزب حاكم چین در مطلب خود نوشت: آنچه آمریكایی ها از آن به عنوان آزادی بیان و دمكراسی و حقوق بشر دم می زنند ابزاری برای رسیدن به آمال و اهداف واشنگتن است.
گزارش می افزاید: در تازه ترین اقدام «جان كری» وزیر خارجه آمریكا به 14 زن جایزه بین المللی شجاعت ارائه كرده است كه یكی از آنها یك فعال زن چینی است.
از دیدگاه چین «نی یولان» یك زن فعال حقوق بشری صرف نیست بلكه او كوشیده است تا با نوشته ها و از طریق ارائه مطالب در تارنماهای مختلف به چهره واقعی چین لطمه زده و حقایق را وارونه جلوه دهد.
گلوبال تایمز می نویسد كه البته برای آمریكایی ها مهم استفاده ابزاری از این افراد به بهانه های مختلف از جمله مسایل حقوق بشری است.
روزنامه تهدید كرده است كه تحركاتی از این دست نه تنها سودی برای واشنگتن ندارد بلكه روابط چین و امریكا را به شدت تیره خواهد كرد.
«لیو خوان ون» یكی از كارشناس مسائل سیاسی چین در باره اعطای جوایز یاد شده گفت: آمریكایی ها حقوق بشر را ابزاری برای حمله به دیگران و زیر سئوال بردن آزادی و دمكراسی در كشورهای دیگر تبدیل كرده اند.
وی می افزاید: در این میان رسانه های آمریكایی همسو با دولت آن كشور گزارش های خود را در راستای تامین اهداف جاه طلبانه آمریكا تنظیم و ارائه می كنند.
كارشناس آكادمی علوم چین می گوید: آمریكایی ها یاد گرفته اند كه با ارائه چنین گزارش هایی و با آمیختن حق و باطل افكار عمومی را چگونه از حقایق منحرف كنند.
گلوبال تایمز چین تصریح كرده است كه دادن جایزه به این افراد از سوی آمریكا به مردم این را القا می كند كه واشنگتن طرفدار عدالت و حقوق بشر است و كشورهای دیگر نظیر چین چنین حمایتی انجام نمی دهند.
آمریكا اعلام كرده كه این زن فعال حقوق بشری چینی به دلیل آنكه دولت پكن برای او گذرنامه صادر نكرده موفق به حضور در مراسم اعطای جوایز در روز سه شنبه این هفته نشده است.
آساق**231**1597