۱۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82017646
T T
۰ نفر
بيش از 43 هزار مهمان نوروزي در مدارس استان ايلام اسكان يافتند

ايلام - ايرنا - مسئول اسكان مسافران نوروزي اداره كل آموزش و پرورش ايلام گفت: از ابتداي طرح اسكان گردشگران و مسافران نوروزي (25 اسفند پارسال) تا پايان روز 11 فروردين، 43 هزار و 466 نفر در مدارس اين استان اسكان يافتند.

نجف عسگري نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اسكان مهمانان نوروزي تا پايان روز 13 فروردين (جمعه هفته جاري) ادامه دارد، اظهار كرد: اين تعداد مهمان و مسافر نوروزي در 132 مدرسه با 739 كلاس درس اسكان داده شدند.
وي افزود: كلاس ها و مدارس در نظر گرفته شده براي اسكان نوروزي مسافران بر حسب امكانات و شرايط اسكان به صورت ويژه، الف، ب و ج درجه بندي شده و براي مدارسي كه بهترين و مطلوب ترين خدمات و امكانات را در اختيار مسافران قرار دهند، بسته هاي تشويقي تعلق مي گيرد.
عسگري نژاد اضافه كرد: مدارس درجه ويژه داراي تخت، پتو، فرش، تلويزيون، سامانه هاي گرمايشي و سرمايشي و يخچال، مدارس درجه الف داراي فرش، پتو، تلويزيون و يخچال، مدارس درجه ب نيز داراي فرش، تلويزيون، تلويزيون و يخچال مشترك و مدارس درجه ج نيز فقط داراي فرش و زيرانداز هستند.
وي يادآور شد: عموم مسافران متقاضي اسكان در اقامتگاه هاي آموزش و پرورش با ورود به سامانه (eskn.medu.ir) در اين سامانه ضمن ثبت نام اينترنتي از نرخ مصوب اجاره بهاي مدارس و امكانات آنها اطلاع پيدا كنند و يا اينكه به ايستگاه هاي مستقر در مبادي ورودي و خروجي شهرها مراجعه و مدارس مورد نظر خود را انتخاب كنند.
بيش از يك هزار و 356 فضاي آموزشي در استان ايلام وجود دارد.
7171/9002