۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82019146
T T
۰ نفر
عمليات والفجر 8 نقطه عطفي در پدافند هوايي كشور بود

تهران - ايرنا - مشاور فرماندهي معظم كل قوا در امور پدافند هوايي با اشاره به عملكرد موفق پدافند هوايي در عمليات والفجر 8 گفت: اين عمليات نقطه عطفي در دفاع هوايي كشور بود زيرا در آن روش هاي جديد و ابتكاري مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش ايرنا از قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص)، امير سرتيپ براتعلي غلامي با تاكيد بر نقش بي بديل سرلشكر شهيد منصور ستاري در ايجاد ابتكار و نوآوري در عمليات هاي پدافند هوايي اين مطلب را عنوان كرد.
وي افزود: شهيد ستاري براي هر سايت موشكي، چند سايت فريب ساخت تا بتوانيم آنها را در كنار يكديگر قرار دهيم و دشمن نتواند بفهمد كه كدام يك سايت اصلي است. سايت هاي خود را فوق العاده سبك و مختصر كرديم و هر لحظه كه حس مي كرديم دشمن موقعيت ما را شناسايي كرده، سريعا محل خود را تغيير مي داديم.
مشاور فرماندهي معظم كل قوا در امور پدافند هوايي ادامه داد: اصل ابتكار ما در عمليات والفجر 8، تخصص شهيد ستاري بود. در اين عمليات، سامانه هاي جستجوي هاگ را از آن جدا كرديم، شهيد ستاري با استفاده از رادارهايي كه در پشت آن داشتيم(به خصوص رادار بندر امام خميني) به موشك هاي هاگ زاويه و مسير مي داد تا هدف را نشانه برود، علاوه بر اين زمان و چگونگي حمله را نيز ايشان مشخص مي كرد تا به چنگ دشمن نيافتيم و شخصا كنترل كننده موشك ها بود.
امير سرتيپ غلامي تاكيد كرد: در دوران دفاع مقدس در هر عملياتي كه پدافند هوايي موفق عمل كرد آن عمليات موفق بود و عمليات والفجر 8 يكي از شاهكارهاي پدافند هوايي در زمان جنگ تحميلي بود.
عمليات والفجر 8 از 20 بهمن سال 1364 و به مدت 75 روز در منطقه اروند كنار انجام شد.
اجتمام(1) ** 7029 ** 1071
۰ نفر