۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82027173
T T
۰ نفر
مسیر دشوار كسب مدال در المپیك ریو از منظر سرمربی تیم ملی وزنه برداری

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی وزنه برداری مردان ایران گفت: كسب مدال وزنه برداری در المپیك 2016 ریودوژانیرو بسیار سخت است.

«سجاد انوشیروانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: وزنه برداران ایران پنج سهمیه المپیك بدست آورده اند، آنان كار سختی برای كسب مدال در المپیك دارند.
وی كه خود در المپیك 2012 لندن در كسوت بازیكن روی تخته رفت و به مدال نقره المپیك لندن رسید، گفت: در المپیك لندن نتایج درخشانی كسب شد. از ظرفیت های المپیك لندن در وزنه برداری ایران استفاده نشد و متاسفانه وزنه بردارانی كه چهار سال پیش افتخار‌آفرینی كردند، نابود شدند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری مردان ایران گفت: در ماه های گذشته وزنه برداران خوبی به تركیب تیم ملی ایران اضافه شد كه ظرفیت های بالایی دارند و تلاش می شود شرایط برای افتخارآفرینی این وزنه برداران مهیا شود.
انوشیروانی با اشاره به شرایط ویژه «بهداد سلیمی» یكی از قهرمانان وزنه برداری ایران گفت: من امیدوارم این وزنه بردار به المپیك ریو برسد.
وی با ابراز خوشحالی از حل شدن مشكل سهراب مرادی دیگر وزنه بردار ایرانی گفت: فدراسیون بین المللی وزنه برداری با حضور سهراب مرادی در رقابت های انتخابی پان آمریكن در كلمبیا موافقت كرده و او پس از رقابت های انتخابی جام فجر در تهران عازم كلمبیا می شود تا با پشت سر گذاشتن دو رویداد انتخابی بتواند در المپیك ریو حضور یابد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در خصوص وضعیت تمرینی كیانوش رستمی دیگر وزنه بردار عضو تیم ملی گفت: او به همراه سایر ملی پوشان تمرین می كند و سعی داریم برای موفقیت او تلاش كنیم.
انوشیروانی در خصوص رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال 2016 آسیا در ازبكستان نیز گفت: اسامی 10 ملی پوش را اعلام كرده ایم كه هشت نفر را با خود به ازبكستان خواهیم بود و تیم ملی در دسته های 69، 77، 85، 94، 105 و به اضافه 105 كیلوگرم در قهرمانی آسیا نماینده خواهد داشت.
وی گفت: امیدواریم امسال نسبت به رقابت های سال گذشته كه تیم ایران سوم شد، نتایج بهتری بگیریم.
انوشیروانی در خصوص اردوهای تیم ملی نیز گفت: در شرایطی كه فدراسیون با مشكلات مالی مواجه است، رئیس فدراسیون با تمام توان اردوها را حمایت می كند تا وقفه ای در برگزاری آن به وجود نیاید.
دور جدید اردوی تیم ملی وزنه برداری از هفتم فروردین با هدایت «سجاد انوشیروانی» سرمربی تیم ملی در كمپ تیم های ملی در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد.
مرتضی رضائیان 69 كیلوگرم، علی میری 77 كیلوگرم، ایوب موسوی و كیانوش رستمی در دسته 85 كیلوگرم، علی هاشمی و سهراب مرادی در دسته 94 كیلوگرم، كیا قدمی، نواب نصیرشلال، محمدرضا براری و رضا آقازاده در دسته 105 كیلوگرم، بهداد سلیمی، بهادر مولائی، محسن بهرام زاده، رامین ربیعی و رضا روحی در دسته فوق سنگین نفراتی هستند كه در اردوی تیم ملی حضور دارند.
رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا طی روزهای 3 تا 11 اردیبهشت در شهر تاشكند ازبكستان برگزار می شود.
ورزشی**1067**1545
۰ نفر